Spánek

Jak na zdravý spánek

Pokud máte problémy se spánkem, můžeme vám pomoci. Dnes se totiž dozvíte, jaký spánek je pro vás nezdravější a také, jaké pomůcky při tomto spánku pomáhají ještě lepšímu účinku. Pojďme se tedy na tuto problematiku podívat zblízka.

Spánek na zádech a rovné tělo

Nejzdravějším spánkem je ten na zádech. Přitom je však potřeba splnit ještě další podmínky. Například vaše tělo musí ležet v rovné poloze. nepodkládejte tedy nadměrně oblast krční páteře. Dále nepoužívejte polštáře, které vás z rovné polohy zbytečně vychylují. Matrace může být trošku prohnutá do dvouesovitého tvaru, který má i vaše páteř. Nikdy však nikterak nadměrně.

Tvrdost matrace

A u matrace ještě zůstaneme. Bude nás totiž zajímat její tvrdost. Ta totiž může být klíčová k tomu, abyste dostáli pravidlu, že máte mít tělo v jedné rovině. Ke spaní na zádech a jejich rovnosti slouží nejlépe trochu tvrdší matrace. Je lepší, pokud se moc nepřizpůsobuje křivkám a poloze vašeho těla. První noci na této matraci vám možná způsobí užší záda nebo dokonce bolesti, avšak vězte, že většinou jde jen o nepříjemnosti způsobené předchozím zvykem na měkčí matrace. Přechod na tvrdou matraci je tak hlavně o zvyku.

Správ ný výběr polštáře

Poslední záležitostí je polštář a jeho výběr. Nejde však o kategorii nejmenší důležitosti. Naopak. Polštář může výt alfou a omegou vašeho zdravého spánku. Existuje mnoho druhů polštářů. Některé z nich se specializují jen na jedinou polohu spánku. Vyberte si tedy ten, který se nejvíce hodí pro spaní na zádech. Nejlepší na to jsou anatomické polštáře se zakřivením, které vám podepře ramena a krk. Pokud vás ránou budou bolest bedra, je možné si od těchto bolestí pomoci ještě jedním polštářem. Ten však nevkládejte pod hlavu, nýbrž mezi kolena. Bederní páteř získá oporu a přirozené zakřivení.

 

Zdroj úvodní náhledové fotografie: Pixabay.com

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *