zen1

Schází vám hořčík? Můžete ho doplnit velmi příjemným způsobem

Potýkáte se s křečemi po cvičení, ale i v klidovém stavu? Máte nepříjemné tiky v očních víčkách, pociťujete únavu a máte dojem, že vaše imunita už není to, co bývala? Pravděpodobně vám chybí hořčík. Není však nutné okamžitě sahat po pilulkách. Šikovné pomocníky najdete i ve své vlastní kuchyni.

Spotřeba tohoto minerálu je u dospělých lidí 300–400 mg denně. Jeho nedostatek se projevuje zejména zvýšeným krevním tlakem a bolestivými kontrakcemi svalů (křečemi). Objevit se však mohou také sklony k depresi, podrážděnosti, nespavosti, bolestem hlavy apod. U dětí jsou však projevy odlišné, pozorovat tak lze zejména potíže s koncentrací a hyperaktivitou. A čím tedy hořčík doplnit?

Dýňová semínka

Stačí pouhých 100 gramů loupaných semen denně, která vám dodají 530 mg hořčíku. A denní dávka je zajištěna.

Listová petržel

Jedna lžíce petrželové nati vám dodá potřebnou denní dávku vitamínu C, a stejných 100 gramů má pro vás nachystáno i 300 mg hořčíku. Takže neváhejte a přidejte ji do jakéhokoliv jídla, které vám zrovna přijde pod ruku.

Ořechy

Zdroj  obrázku: Pixabay.com

Kakao prášek

Možná to nevíte, ale 100 gramů této potraviny ukrývá až 450 mg hořčíku. Dobrou volbou pro váš jídelníček tak bude zejména tmavá čokoláda se 70% obsahem kakaa. Ale nezapomeňte: cukr snižuje vstřebávání hořčíku, takže si čokoládu nebo jiné sladké potěšení s kakaem opravdu pečlivě vybírejte.

Fazole

I když nejsou tak populární jak dýňová semínka, najdeme v nich asi 171 mg hořčíku na 100 gramů suchých fazolí.

Mandle

Jsou považovány za královny hořčíku, tedy alespoň v království ořechů. Mají z nich totiž nejvíce hořčíku – asi 270 mg na 100 gramů. A v těsném závěsu je následují arašídy – ty obsahují asi 240 mg hořčíku. Nejlepší službu vám poskytnou, pokud je předem namočíte. Aktivují se v nich totiž mnohé prospěšné enzymy.

Zdroj náhledového obrázku: Pixabay.com

 

Každý by se chtěl cítit skvěle. I já. Snažím se o to a některé zajímavosti ohledně zdraví vám prozradím ve svých článcích.

3 komentáře

  1. Jakub Odpovědět

    Máte špatně uvedené množství hořčíku na váhu. Množství se udává na 100g a je desetinásobně menší – tedy vámi uvedené množství u fazolí hořčíku je na 1kg fazolí, nikoliv 10g. U ořechů máte množství uvedené na 100g. Tedy obsahu hořčíku v potravinách je špatně všude!!!!!!!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *