snack-g2c2c2b02a_640

Tahle jídla pomáhají proti nadýmání a plynatosti

Trápí vás nadýmání a plynatost? V takovém případě jistě oceníte doporučení na jídla, s jejichž pomocí si od podobného problému mírně ulevíte. Jde o potraviny, které podporují zdravé trávení, což může sloužit právě jako prevence před přílišným nadýmáním a plynatostí.

Jogurty

Mezi potraviny s pozitivními účinky na trávení rozhodně patří jogurty. Musí se však jednat o kvalitní produkty, které jsou doopravdy vybaveny prospěšnými probiotickými bakteriemi. Ty pomohou správné funkci trávicí soustavy. V případě, že nemůžete přijímat laktózu, může pomocí například kefír. I tady totiž najdete prospěšné bakterie pro podporu trávení.

Banány

Při problémech se žaludkem a situacích, kdy máte nafouklé břicho, je dobré přidat do jídelníčku obyčejné banány. Ty díky vyššímu obsahu draslíku pomohou při nadýmání, které je způsobené stravou s přemírou sodíku. Příjem draslíku ve stravě totiž pomáhá organismu bránit se proti zbytečnému zadržování vody, které je spojené hlavně s konzumací přesolených jídel a potravin.

Foto: Pixabay

Citrony

Jako rychlá pomoc při potížích s trávením může pomoci také běžná voda s citronem. Vzhledem k tomu, že je citronová šťáva kyselá, může nastartovat trávení a rychleji tak pomoci od nepříjemného pocitu plnosti a nadmutí. Kromě toho do těla doplníte vitamíny a podpoříte přirozenou hydrataci.

Kiwi a papája

Mezi více exotické druhy ovoce s prospěšnými vlivy na zdravé trávení patří například kiwi. Obsahují totiž speciální enzym, který podporuje látkovou výměnu a strávení potravy v žaludku. Opět jde o zdroj draslíku a vlákniny, kdy si vystačíte se dvěma kousky kiwi a problém by se měl po chvíli zlepšit. Druhou možností je papája. Ta obsahuje enzym papain, který přímo podporuje rozklad potravin. I to je důvod, proč se tato přírodní látka mnohdy vyskytuje v některých doplňcích stravy určených pro podporu zdravého trávení. Jde také o ovoce bohaté na vitamín A.

Zázvor

Čaj se zázvorem či malé množství čerstvé zázvorové šťávy si dopřejte hlavně ve chvíli, kdy máte za sebou vydatné jídlo plné bílkovin. V zázvoru je totiž obsažen trávicí enzym se schopností podpořit rozklad proteinů. Celkově navíc harmonizuje trávení a může sloužit jako pomoc při nevolnostech.

Zdroj: https://www.womenshealthmag.com/food/a19997333/foods-to-help-de-bloat/

Náhledové foto: Pixabay

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *