Které polohy spánku jsou nejzdravější?

Pokud spíte v rozličných pozicích, nesmíte se divit, že vaše kvalita spánku je horší, nebo že se probouzíte rozlámaní. Poloha během vašeho spánku totiž všechny tyto neduhy může zapříčinit. Dnes se tedy podíváme na to, jaké polohy jsou pro váš spánek nejzdravější, a kterých byste se měli raději vyvarovat.

Poloha na zádech vede

První se trochu zastavíme u délky spánku. Samozřejmě, každý to může mít individuálně stanovené, avšak obecně platí pravidlo, že spánek by měl trvat asi sedm až devět hodin. Spánek je pro tělo něčím nenahraditelným. Během něj se obnovují duševní i fyzické síly a také se děje řada procesů spjatých s našim metabolismem. Délka však není jediná, která kvalitu našeho spánku ovlivňuje. Je to i ona poloha, ve které spíme. Úplně nejzdravější variantou je napřímení postavy v posteli na zádech. Když se k tomu přidá kvalitnější matrace, máte nejen zaručen kvalitní spánek, ale narovná se vám i páteř. Chyba, kterou často děláme, je vysoký polštář. To však není nic pro náš krk, který tímto trpí. Zdravý je polštář malý, který je pod hlavou, ale krk již je na posteli.

Spíte rádi na břiše?

Pokud máte rádi tuto polohu, pak vězte, že pro vaše zdraví to není nic moc. Je však jedna situace, kdy se taková poloha, tedy ležení na břiše, povoluje a je dokonce i zdravá. Tou situací je ta, když vás bolí záda v oblasti bederní páteře. Tento spánek v takové poloze totiž vyrovnává tlaky mezi obratli. Zde je však také pravidlo, které platí ještě více než u ležení na zádech – není vhodný příliš vysoký polštář.

Schoulená pozice

Mnoho lidí také preferuje jakousi schoulenou pozici, jakési klubíčko. To však není vůbec zdravá pozice. Pokud se ještě celý den hrbíte, pokračujete v takovém náporu na páteř ještě ve spánku. Neprotáhnou se ani svaly a šlachy či vazy. Tyto části vašeho těla pak zůstávají permanentně v napětí. Pokud tedy budete mít zdravá záda, neměla by vám vadit žádná klasická poloha spánku, nebudete se tedy muset schoulit do klubíčka. Naopak pokud budete ležet na zádech, a přitom střídmě měnit polohy za polohu na jednom a druhém boku, je to vcelku zdravé. Páteř a důležité svaly budou narovnané a občas ulevíte na bocích ramenům.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *