bolest

Účinná první pomoc při bolestech krční páteře

Trápí vás bolesti hlavy, vycházející odněkud z krčních obratlů, případně téměř z ramen? Víme, co je pravděpodobně způsobuje a také to, jak se jich účinné zbavit. Pomoci vám může celá řada jednoduchých úkonů.

Existuje mnoho důvodů, proč vás krční páteř bolí. Obvykle je na vině špatné držení těla, napětí ve svalech a méně často pak i zranění nebo přirozené dispozice. Ovšem můžete se tohoto nepříjemného zdravotního problému zcela zbavit (nebo ho alespoň omezit) i bez návštěvy lékaře. Stačí menší změna životních návyků.

U koho se bolest krční páteře nejčastěji projevuje

Díváte se často do obrazovky počítače, případně nedáte z ruky mobilní telefon? Probouzíte se s bolestí krční páteře už ráno nebo alespoň v celé oblasti pociťujete velmi nepříjemné napětí? Pak zcela jistě trpíte nějakým hlubším problémem v oblasti krčních obratlů a svalů. Negativně může působit i stres, omezení pohybové aktivity apod.

Jak si téměř okamžitě ulevit od bolesti

Je důležité rozpoznat, co za bolestí vaši krční páteře stojí a pokusit se tento problém eliminovat. Velmi často je příčinou potíží nesprávná poloha těla při spaní. Vyzkoušejte proto korekční polštář, který účinně podpírá krk. Vyhýbejte se tomu, aby hlava např. při poloze na boku jen volně visela ve vzduchu. Přece jen, váží asi 4-5 kg, což není právě zanedbatelné.

boelst

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Jakmile vás krk rozbolí, vsaďte i na tzv. zatažení krku, resp. zatažení brady. Představte si, že vaše brada leží na nějaké podložce a vy ji musíte přitáhnout zpátky k sobě. Před zrcadlem si také můžete nacvičit jindy obávanou „dvojitou bradu“. Nesnažte se ovšem během tohoto cviku narovnávat krk. Jde o velmi hluboké protahování svalů. Dokáže vrátit krční obratle zpět do správné polohy a podpořit lepší držení hlubších svalových struktur.

Při bolestech krční páteře lze také použít teplé obklady, případně potírat bolestivé místo kafrem nebo mastmi s protizánětlivými účinky, které seženete v lékárně. Může pomoci i gel či olej s chilli. Pamatujte si však, že mnohdy je nutné zajet až vysoko do vlasů, abyste opravdu ošetřili všechna postižená místa.

Pomoci si můžete také masírováním svalů v horní části krku, a to i preventivně – zejména po delším držení hlavy v jedné poloze (proveďte to např. vždy, když vstanete od monitoru počítače).

Krátkodobě vám může pomoci i ortopedické vybavení ve měkkého krčního límce, který svaly prohřeje a částečně jim uleví.

Tato opatření provádějte pravidelně a nejpozději do týdne by se měl váš stav výrazně zlepšit. Pokud k tomu nedojde, neváhejte vyhledat lékaře. Zablokovaný krk je totiž problém, který doma neodstraníte. A pokud trpíte právě jím, bude se váš stav postupně zhoršovat. Nenechte problém zajít příliš daleko a vyhledejte pomoc včas.

Zdroj náhledového obrázku: Pixabay.com

 

Každý by se chtěl cítit skvěle. I já. Snažím se o to a některé zajímavosti ohledně zdraví vám prozradím ve svých článcích.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *