Proč se vám nedaří zhubnout? Tady jsou ty nejčastější mýty

Možná to také znáte. Ať už si pořídíte tu sebedražší dietu nebo kontaktujte toho nejlepšího výživového poradce v okolí, stejně se vaše přebytečné kilogramy ne a nechtějí nechat shodit. Víme, kde jste velmi pravděpodobně udělali chybu.

Dieta a alkohol se jednoduše nesnesou – tedy skoro

Vcelku nezáleží na tom, jak přísný výživový režim jste si nastavili. Pokud se dvakrát nebo třikrát týdně vydáte na pivo s kamarády do hospody, nebude vám to k ničemu. Pivo, ale i třeba vodka nebo dokonce nejrůznější míchané koktejly, v sobě totiž obsahují takové množství kalorií, až je dietáři hanba. Výjimku v tomto směru tvoří červené suché víno. To si můžete po malých sklenkách dopřávat klidně i každý den.

Jeden rohlík denně nevadí

Pokud dodržujete ketodietu alias nízkosacharidové nebo také bílkovinové stravovaní, pak si tímto přístupem zaděláváte na potíže. Přitom rohlík je takové nadýchané nic – párkrát kousneme a dietu jsme tak vlastně vůbec neporušili. Ovšem pokud si uvědomíte, že v každém kousku tohoto pečiva najdete asi 25 gramů sacharidů, pak už určitě tušíte, kde je problém.

Nemám hlad, takže budu jíst méně

Většina diet počítá s celkem pěti jídly denně. Je sice pravda, že nejde o univerzálně platné pravidlo, které by vyhovovalo úplně všem, ovšem jakmile se do dietových vod pustíte, musíte přijmout všechna jejich pravidla. Pokud to neuděláte, nedivte se, že jejich poučky nefungují.

Zelenina a olivový olej v první řadě

Zelenina by měla tvořit základ vašeho jídelníčku kvůli mnoha prospěšným vitamínům a minerálům. Olivový olej nebo jeho ekvivalent se zase stará o dostatek omega-3 mastných kyselin. Obojí je tedy nutné konzumovat denně. Zatímco u oleje vám stačí na den přibližně jedna lžíce, u zeleniny by to mělo být okolo 500 gramů. A není to složité, stačí si zařadit zeleninové přílohy a svačinky – a ani nebudete vědět, jak snadno jste toto pravidlo splnili.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *