Srdce

Jak prospět vašemu srdci, aby bylo zdravé

Víte o tom, že máte problémy se srdcem a cévami? Nebo je to ve vaší rodině časté? Anebo jen chcete žít a jíst zdravěji? pak jsou tu pro vás tyto typy, které stav a kondici vašeho srdce mohou zlepšit. Zaměříme se na změnu jídelníčku a zařazení pohybu do vašeho života. Pojďme se podívat, co může vaše srdce udělat zdravější.

Zdravější strava

Jednou z prvních věcí, kterou můžete udělat, je změna stravy. Jde o lehkou věc, kterou pocítíte každý den. Pokud nechcete své srdce a cévy do budoucna ohrozit, určitě je dobré omezit ve skladbě vaší diety živočišné tuky. Naopak do jídelníčku můžete přidat více rybího masa. Každý den také zkoušejte jíst alespoň kousek ovoce a zeleniny. Také vás prospěje, když budete jíst menší porce, třeba i vícekrát denně. Snižte příjem sacharidů a smetanových mléčných výrobků.

Začněte s pohybem

Dále je dobré se začít více hýbat. Nemusíte začít dělat konkrétní sport. Je však dobré do svého dne zařadit i takové časové úseky, které vyplníte intenzivním pohybem. Může stačit prostá, avšak svižná chůze. Jde o přirozený pohyb, ke kterému navíc nepotřebujete žádných pomůcek ani speciálních míst. Pokud například cestujete městskou hromadnou dopravou, párkrát za týden si ji omezte. Například vystupte o několik zastávek dříve a zkuste se projít. Pokud se cítíte i navíc je to jen dobře. Čas od času si zaběhejte nebo provozujte sporty.

Omezení alkoholu

Možná to někteří nebudete slyšet rádi, ale další radou, která vede ke zlepšení kondice srdce a cév, je omezení alkoholu. Pijete-li jen v malých dávkách a nikterak často, své návyky nejspíš měnit nemusíte. Pokud si však uvědomujete, že vaše konzumace je větší, zkuste příjem alkoholických nápojů omezit. Příjem alkoholu totiž zatěžuje celé vaše tělo, zejména játra. Dále zvyšuje krevní tlak a jedním z jeho důsledků může být i nabírání na váze.

Zdroj náhledového obrázku: Pixabay.com

Svět zdraví je bezbřehý. Jak se cítit co nejlépe? To neví nikdo, ani já. Přesto vám nějaké zajímavosti prozradím.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *