Hubnutí
23/08/2018
Kategorie: Novinky, Tipy a triky

Hubnutí ve 20, 30 a 40 letech: Jak na to?

Řekne vám to každý:  Ve dvaceti letech se hubne úplně jinak než ve čtyřiceti.  Vliv na to má samozřejmě nejen samotný věk, se kterým se mění rychlost metabolismu, ale i životní styl.  Na co se tedy při zdravém hubnutí zaměřit ve 20, 30 nebo 40 letech?

Ve 20 to jde samo

Ve 20 letech vás pomalé spalování nebude trápit. Metabolismus v tuto dobu spaluje nejrychleji v celém životě a dvě či tři kila půjdou dolů úplně sama. Zhruba ve 25 letech, se dostanete do pomyslného vrcholu v rychlosti spalování.  Do té doby se také ještě pořád budují i kosti.  Pak začne rychlost spalování i hubnutí klesat a mnozí si začnou uvědomovat, že už nemohou sníst všechno jak před lety.  Vybudujete si proto zdravé návyky ve stravování již v tomto věku a choďte co nejvíce sportovat, oceníte to v pozdějším věku.

Ve 30 je třeba zapojit hodně pohybu

Metabolismus je závislý na objevu svalové hmoty. To znamená, že čím více svalové hmoty budete mít, tak tím rychleji budete spalovat.  Svalová hmota, ale začíná postupem času ubývat.  Zvlášť pokud nejste aktivní.  Ve 30 letech je proto ideální doba začít cvičit, pokud jste tak neučinili už dříve. Ve chvíli, kdy budete mít více svalové hmoty, bude vaše tělo spalovat více energie a nebudete se muset zrovna ani hýbat.  Pohyb si vyberte takový, který vás bude bavit a kromě pohybu nezapomínejte ani na pravidelnou stravu, na kterou se v tomto věku díky velkému množství práce hodně zapomíná.

Ve 40 pravidelně jezte a posilujete

Ve 40 letech se metabolismus více zpomaluje a svalové hmoty nepřibývá.  Kila tak snadno nabíráme a hůře shazujeme. Navíc se do popředí vlivu dostávají i hormonální změny.  V tomto věku tak bude třeba snížit kalorický příjem, především u těch, kteří většinu dne sedí za počítačem.  Rozhodně to, ale neznamená nasadit drastické diety nebo dokonce úplné hladovění.  Hladovění naopak metabolismus ještě více zpomaluje. Doporučuje se spíše zmenšit porce a jíst pravidelně.  Co se týká cvičení, je potřeba se zaměřit více na posilování svalové hmoty.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *