Boomer v digitální džungli: Jak vás vidí generace Z?

Mladí jsou přecitlivělí, nechtějí pracovat a nic budovat. Jejich rodiče jim ustupují a systém jim říká, že vše staré je špatné. Už nějakou dobu se mezi nimi šíří výraz BOOMER. Jde o označení těch, kteří si stojí za tím, že dříve bylo lépe. Pokud jste tento výraz ještě neslyšeli, máte poměrně velké štěstí.

Kdo je vlastně boomer?

Původně šlo o neutrální výraz, který označoval poválečnou generaci. Dnes se ale používá mnohem volněji. Nálepkuje se jím kdokoli, kdo se vymyká rychlému digitální současnosti. Čili, mladí jím označují i padesátníky, kteří nemají Facebook, nebo jiné aplikace.

Digitální propast

Mladí lidé, zvláštní generace Z, vyrůstali v poměrně moderní době. Už od mala mohli mít telefony, televize a další vymoženosti. Jsou zvyklí na rychlé změny a nonstop připojení. To vše pak učí i své děti – koukej na obrazovku a bav se. Asi tak nějak vypadá dnešní výchova.

Naopak „boomer“ preferuj osobní kontakt, papírové dokumenty a jsou skromnější. Nepotřebují sdílet svá jídla, zážitky atd. Snaží se šetřit, věci používat na tisíc způsobů! Tato rozdílná výchova a disciplína vede ke generační propasti.

Odlišné hodnoty

Pro boomery je důležité vybudovat, dům, rodinu a mít stabilní práci. Generace Z hledá smysl, rovnováhu a autenticitu. Chtějí být vidět za každou cenu. Mladí chtějí flexibilitu, pracovní svobodu a nevytváří skutečné hodnoty. To vede jen k nezodpovědnosti, netoleranci atp.

Foto: Pixabay

Častá ironie a memy tyto generace taky odlišují. Zatímco mladí se jich nemohou nabažit, starší je berou jako urážku. Mladí si totiž mnohdy ani neuvědomují, že to, co řeknou, může někoho zranit. Chybí tu tedy vzájemné porozumění a empatie, někdy i respekt.

Mezigenerační dialog má smysl, ale obě strany musí umět naslouchat

Přes všechny rozdíly mají obě generace určitě co nabídnout. Starší jsou rodina a představují zázemí a stabilitu. Stejně tak přinášejí znalosti, nesou naši historii a mají zkušenosti. Zatímco mladí mají energii a technologické znalosti. Pokud najdeme způsob, jak se propojit a pomáhat si, vzájemně se obohatíme.

Zdroje info: idnes.cz, novinky.cz

Náhledové foto: Pixabay

Slova jsou můj pracovní nástroj i radost – už několik let píšu jako copywriterka. Mimo práci se nejraději ponořím do knih, filmů, bazénu, péče o rostliny nebo mazlení s kočkami.