Cvičení

Víte jak často cvičit, aby to bylo zdraví prospěšné?

Všichni to víme, ale někdy to neradi slyšíme. Pohyb je pro naše zdraví zásadní věcí.  Aktivní lidé jsou na tom totiž lépe nejen fyzicky, ale i psychicky.  Každý si však trávení volného času představuje jinak, a proto otázka i téma dnešního článku je, jak často cvičit?

Každý jsme jiný

Ještě než přejdeme k tomu, jak a kolikrát týdně cvičit, aby to mělo nějaký účinek, je třeba si říct, že každý jsme jiný.  Každý máme jiný momentální zdravotní stav, máme jiný metabolismus a také má každý z nás jiné cíle, kterých chce cvičením dosáhnout.  Někdo chce cvičením jen vyplavit stres, někdo zhubnout, někdo zase vyrýsovat své tělo. Takže neexistuje jeden cvičební plán pro všechny. Můžeme si ale říct nějaké základní strategie, které si pak už každý přizpůsobí.

Kolikrát týdně tedy cvičit?

Tou hlavní otázkou, která zajímá téměř všechny, kromě fitness nadšenců je: jak často cvičit?   Podle trenérů a lékařů je jednou nebo dvakrát týdně málo. Ideální je čtyřikrát až šestkrát týdně. Každý však nemá tolik času chodit obden cvičit. Kompromisem tedy je, hýbat se alespoň třikrát týdně.  Tak si splníte své cíle za rozumnou dobu a budete zdraví a fit.  Ti, kteří se pohybu věnují častěji, tedy víc než čtyřikrát týdně, mají cévy v lepší kondici a jsou i méně náchylní ke kardiovaskulárním chorobám.

A jak by cvičení mělo vypadat, aby mělo smysl?

Doporučuje se cvičit nejméně 45 minut.  Prvních 10 minut zahřátí, dalších 30-40 samotný trénink a nakonec  5-10 minut protažení a uvolnění.  Ideální je, když se celé cvičení skládá z kardio i posilovacího cvičení.  Jak by měl být trénink intenzivní nebo jaké cviky provádět, to už záleží na zdravotním stavu každého člověka.  Kromě cvičení je důležitý i spánek a odpočinek, aby tělo po námaze mohlo zregenerovat a nabrat síly pro další cvičení.  Jen tak totiž bude mít tělo dostatek energie a cvičení pro vás bude přínosem.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *