exercise-1581583_960_720

Od nového roku začínáte cvičit? Důležité je vytrvat

Tak jste to přece nevydrželi a do nového roku jste vstoupili s předsevzetím začít cvičit? Pokud jste se ale nikdy pravidelně nehýbali, pak byste měli dodržet několik pravidel. Přečtěte si o nich v následujícím článku.

Kůň versus MHD

Naši předkové neměli s dostatkem pohybu většinou problémy. Spíše jim ho nadbývalo, než by jim chyběl. Auta k dispozici neměli, kola také ne, koně měl jen někdo a na krávě či koze se jezdit nedalo. Nejčastěji se tedy chodilo pěšky, a to i na delší vzdálenosti. Oproti tomu se my v naší době máme přímo královsky, protože když se nesvezeme vlastním automobilem, tak nás odveze MHD, vlak či autobus. Jenže pak nám pochopitelně chybí zdravý pohyb.

Začněte cvičit po menších dávkách

Jestliže jste se rozhodli začít sportovat, měli byste si ujasnit, do čeho se pustíte a je-li to pro vás ze zdravotního hlediska vhodné. Například lidé s nadváhou by raději neměli hned začít běhat, ale raději chodit ostrou chůzí. Nebudou si tolik ničit klouby. Plavání, jízda na kole či jóga jsou ale vhodné i pro ně. Vytvořte si nějaký plán, který budete dodržovat. Třeba si řekněte, že každý den zpočátku ujdete dva tři kilometry a postupně vzdálenost navyšujte. Nebo že budete cvičit jógu alespoň 20 minut denně, s pomocí knihy to určitě dáte. Nechejte si ale i čas na odpočinek. Vaše cíle by měly být reálné. Je lépe začít po menších dávkách, protože vás to bude více bavit.

Foto: Pixabay

Venkovní fitness

Nemusíte si hned pořizovat permanentku do posilovny, která nepatří k nejlevnějším (někde roční vstupné vychází i několik tisíc korun). Možná by vám ani přítomnost ostatních cvičících nebyla příjemná a raději dáváte přednost pohybu ve volné přírodě. Máte-li hlouběji do kapsy, lze využít i venkovní fitness, která rostou jako houby po dešti. Jsou zdarma a můžete si na nich vyzkoušet, jak moc dokážete cvičit pravidelně. Pohyb by se vám měl dostat pod kůži a přejít do krve tak, že se na něho budete těšit a nebudete ho brát jako nutné zlo.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/how-to-start-exercising#The-bottom-line

Náhledové foto: Pixabay

Zdraví je velmi důležité. Co mu prospívá a co ne? Některé zajímavé tipy se vám pokusím nabídnout.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *