Držení těla
15/10/2018
Kategorie: Cvičení, Novinky

Jak zlepšit držení těla, aby záda nebolela?

Špatné držení těla nepřihodí jen tak náhodou. Jde o kombinaci několika faktorů, které se mohou táhnout i roky. Může jít třeba o svalovou disbalanci, chronickou bolest a další.  Špatné držení těla jde však napravit a po osvojení jednoduchých návyků, se zlepšení určitě dostaví. A o jaké návyky jde?

Správné sezení

Sedíte často u počítače?  Pokud máte možnost, nedávejte monitor či notebook přímo na stůl, ale raději o něco výš na vyvýšený stojan. Tímto způsobem zajistíte, že krční páteř bude v prodloužení a nebudete tak neustále vytahovat bradu dopředu.  Při sezení u počítače také často vůbec nepřemýšlíme nad tím, jak sedíme. Obvykle sedíme zhroucení hluboko v křesle. Mnohem lepší je však, si sednout na okraj stoličky, protože aktivujete břišní svalstvo a budete sedět více vzpřímeně.

Chůze a posilování středu těla

Chodíte rádi bez bot?  Určitě ano a zkuste tak chodit co nejčastěji.  Boty a hlavně ty s podpatkem mají na postoj našeho těla veliký vliv. V chodidlech se nachází plno důležitých reflexních bodů, které podle čínské medicíny souvisí se zdravím celého našeho těla, proto stimulace těchto bodů vám jen prospěje. Kromě chůze bez bot, vzpřímené a zdravé páteři pomáhá posilování středu těla. Zkuste tak zařadit prkno a další cviky na posílení hlubokých břišních svalů. A pokud přidáte ještě protahování, strečink krčních svalů, zad a trapézů, budete sedět vzpřímeně a ještě si pomůžete od bolesti zad. Pokud jste pravák a většinu věcí děláte jen pravou rukou, zkuste strany prostřídat, zlepšíte koordinaci těla.

Dýchání je důležité

Na dýchání se dbá hlavně při cvičení, ale spousta z nás si neuvědomuje, že nedýcháme správně ani za běžného provozu, což je dáno i sedavým způsobem života.  Dýchejte zhluboka  do břicha i hrudníku. Svaly, které se podílejí na dýchání, mají tendenci časem ochabovat a to také negativně ovlivňuje i postoj těla.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *