Těhotenství

Cvičení v těhotenství se vyplatí: užitečné je zejména ve třetím trimestru

Cvičení je prospěšné pro lidi všech věkových skupin – důležité je ale přizpůsobit náročnost cvičení současnému zdravotnímu a fyzickému stavu. Pro co možná nejbezpečnější porod s co nejmenším množstvím bolesti je dobré posilovat svaly děložní. Čím jsou pružnější, tím půjde porod snadněji. Proto je důležité cvičit také v těhotenství – samozřejmě s ohledem na svůj stav. Ideální je navštívit speciální lekce cvičení pro těhotné

Cvičení ve třetím trimestru těhotenství

Toto cvičení je navrženo tak, aby došlo ke zlepšení stavu zádového svalstva, které je během třetího trimestru velmi zatěžováno. Když roste bříško, mění se těžiště těla a najednou – z ničeho nic – je zatěžována úplně jiná část zad, než tomu bylo dosud. Cviky by měly být prováděny do první známky únavy. V těhotenství na své tělo rozhodně nijak netlačte.

Cvičení v těhotenství

Foto: Pixabay

Jak správně cvičit

Při cvičení vynechávám prudké pohyby, cviky s otřesy těla (skoky apod.). Důležité je, aby vám cvičení umožnilo svobodně dýchat – výdech by měl být dvakrát tak dlouhý, jako nádech. Během těhotenství se zvyšuje potřeba kyslíku v těle, ale dýchání je obtížné kvůli tlaku na bránici.

Procvičení nohou a hýždí

Zvolte některý z těchto cviků:

  • Uvolnění svalů stehen a hýždí: postavte se tak, aby vaše chodidla byla v o něco širší vzdálenosti, než vaše ramena. Prsty na nohou směřují od sebe. Postavte se na špičky a pomalu pokrčte kolena směrem ven – udělejte dřep. Pokud je to příliš těžké, můžete cvičit s celou plochou chodidla na podlaze. Při vyrovnávání napněte vnitřní svaly stehen a hýždí. Opakujte 12 x.
  • Protažení stehenních svalů: stůjte s nohama od sebe, chodidla směřují ven. Udělejte hluboký dřep, přičemž chodidla jsou pevně na podlaze. Přesunujte váhu z jedné nohy na druhou, opírejte se přitom o paty. Vydržte v pozici několik sekund.
  • Uvolnění svalů nohou: postavte se s nohama od sebe a přenášejte váhu těla z jedné nohy na druhou kyvným pohybem. Nyní se opíráte hlavně o vnější okraje nohou.

Zdroj: https://www.mjakmama24.pl/ciaza/cwiczenia-w-ciazy/cwiczenia-w-trzecim-trymestrze-ulatwiaja-porod-aa-ZYeD-BrgJ-GG7w.html

Foto: Pixabay

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *