workout-ve-spolecnosti-pratel

Tipy, jak si zachovávat dobrou náladu

Někdy je to potřeba více než jindy. Dobrá nálada často není ničím automatickým. My se proto dnes podíváme na pár tipů, jak si dobrou náladu, vnitřní pohodu a čistou mysl zachovávat. Pojďme se na to společně podívat!

Pravidelné sportování

Fyzická aktivita je pro naše tělo velmi důležitá. Neméně důležitou je však i pro naši mysl. Při fyzické aktivitě se totiž v našem tělu vyplavuje hormon endrofin, kterému se příznačně přezdívá hormon štěstí. Zlepšuje tedy náladu. Právě ze sportování tak můžete udělat své antidepresivum. Důležité je však najít si aktivitu, která vás bude bavit, naplňovat a nebude vás nikterak otravovat. Pro jednoho může být ideálem v tomto směru běhání, pro jiné zase klidné cvičení, jako je jóga a podobně. Každý může mít při fyzické námaze jiné potřeby. Někdo se potřebuje „vyřádit“ a „vybít“ energii, druhý zase spíše zklidnit a utřídit myšlenky. Klíčem k dobré mysli je tedy najít tu správnou aktivitu.

Úprava stravy

Ač se možná nechcete některých prvků ve vašem jídelníčku vzdát, vězte, že některé potraviny vám na vaší dobré náladě a celkovém rozpoložení nepřidají. Smažená jídla, přílohy typu knedlíků, nekvalitní čokolády či chipsy – to vše může vaši energii spíše vybíjet. Jste častěji unavení a nemáte dostatek energie na jiné aktivity. Samozřejmě, že tyto potraviny nejsou „zakázané“ avšak jejich nadměrná konzumace vás i v tomto ohledu (vedle jiných) může poznamenat. Dobré tedy je svůj jídelníček alespoň trochu upravit. Přidejte čerstvé ovoce a zeleninu. Nejvíce ty, které jsou bohaté na vlákninu. Dále se vyhněte těžkým jídlům po páté hodině odpoledne. Již po pár dnech změny se budete cítit lépe s více energií.

Důležitý je relax

Po odpracované části dne je dobré nezapomínat i na relax. Může být již ve zmíněné formě fyzických aktivit. I vedle nich si však nejděte chvíli na ten klasický, pasivní odpočinek. Pomůžou vycházky, nebo třeba sledování seriálů či filmů, popřípadě četba, poslech hudby a podobně. Klíčovým v tomto ohledu je i kvalitní spánek. Nezapomínejte si také vyhradit pauzy během práce. Na pár minut vypněte a nepřemýšlejte nad ničím, uvolněte se.

 

Zdroj úvodní náhledové fotografie: Pixabay.com

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *