Jóga
25/03/2019
Kategorie: Jóga, Novinky

Jaký směr jógy je pro vás ten pravý?

Jóga není jenom jedna, existuje několik směrů, kterým se jóga ubírá a každý si může vybrat ten svůj. Rádi byste se józe věnovali? Podle dnešního článku se můžete inspirovat a vyhodnotit, který směr jógy by vám nejvíce vyhovoval.

Při hubnutí a posílení svalů

Většina lidí si jógu spojí především s harmonizací těla a duše. V zásadě je jóga takto nastavena, ale dá se využít při čemkoliv i při sportu.  Pokud chcete spálit nějaké ty tuky, navštivte kurz Bikram jógy. Taková lekce Bikram jógy probíhá stejně, jako při józe klasické, provádíte dané pozice, ale při teplotě 42°C v místnosti. Teplo totiž urychluje látkovou výměnu v těle a tím pádem se začnou i efektivněji spalovat tuky.  Pro hubnutí je vhodná také dynamická Power jóga a na posílení svalů Aštanga jóga, sestavy se cvičí stejné jako při klasické józe, jen v pozicích setrváváte delší dobu a pohyb je tak dynamičtější.

Pro zlepšení zdraví

Jestliže si chcete pročistit organismus, vyzkoušejte Jivamukti jógu. Jedná se o duchovní variantu Aštanga jógy, kdy spolu s náročnými pozicemi provádíte i vzdušné prvky, mantry a meditace. Výsledkem je vyplavení nečistot z těla, díky tlaku na orgány, který vzniká při provádění asán a při meditaci se zase zbavíte stresu a napětí.  Takže taková očista těla i ducha.  Pro uvolnění svalů krku, beder a ramen slouží Iyengar jóga. Cíle je uvědomění si postavení těla. Toto cvičení je zaměřeno na precizní provedení a výdrž v pozicích. Často se také využívají různé popruhy, stupínky a lavičky, pro lepší rovnováhu a co nejdelší výdrž v pozicích.

Pro relax a uvolnění

Pokud chcete jen relaxovat a uvolnit se, navštivte Nidra jógu. Název Nidra jóga znamená ,,bdělý spánek‘‘ nebo jógový spánek. Při těchto lekcích jógy se netrénuji svaly, ale uvolňují se psychické bloky. Následně pak dochází k lepší kvalitě spánku a zlepší se i vnímání těla. Také Jin jóga pomáhá při uvolnění, zklidňuje mysl a snižuje stres a napětí.  Při Jin józe se provádí veškeré pozice v sedu nebo lehu a setrvává se v nich 3 až 5 minut.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *