Žáha

Jak zahnat pocit hladu mezi jídly? Mnohem lepší je mu předcházet

Určitě to také znáte. Jakmile začnete dodržovat jakoukoliv dietu, velmi rychle se dostaví obávaný pocit hladu, ať už v přestávce mezi snídaní a obědem nebo pozdě večer, kdy už se chystáte jít spát. I ta sebelépe sestavená dieta mívá podobně komplikované počátky. A co tedy v takovém případě dělat?

Hledejte nízkokalorické produkty s vysokou výživovou hodnotou

Máte chuť na zdravou svačinku, dejte si ji. Ale pozor na označení „nízkokalorické“ přímo na obalech produktů, bývá to past, plná cukrů nebo alespoň umělých sladidel. Místo toho zapátrejte mezi potravinami, jež se takovými výživovými hodnotami pyšní zcela přirozeně. Příkladem mohou být třeba oblíbené konjaki těstoviny alias shirataki. Chybu neuděláte ani s podmáslím nebo neochuceným kefírovým mlékem. A z říše ovoce a zeleniny jde třeba o rajčata, ananas, cuketu, okurku apod.

Jezte pravidelně

Pocit hladu lze překonat i jinak, než jen hledáním „0 kcal“ produktů. Pokud chcete minimalizovat kručení v žaludku, dopřejte si nejméně čtyři až pět jídel denně. První jídlo jezte až dvě hodiny po probuzení, další maximálně tři nebo čtyři hodiny po něm a poslední jídlo nejpozději tři hodiny před spaním. Ovšem nejde o striktní nařízení. Někomu takto pozdní snídaně či brzká večeře nevyhovuje. Patříte-li do této skupiny, zaměřte se ráno na vysoký obsah bílkovin a večer zase na zeleninové produkty (opět s malou porcí bílkovin, bílý jogurt stačí).

Ovoce a zelenina

Jezte svá jídla pomalu

Zaměřte se na ně, nezapomeňte, že čas pracuje ve váš prospěch. Pocit plnosti se neobjeví hned, mozku trvá asi 10-15 minut, než si uvědomí, že už má vlastně dost. Ovšem během této doby do sebe můžete „natlačit“ velké množství zbytečných kalorií, pokud budete jíst rychle.

Vybírejte si jídla bohatá na vlákninu

Máme na mysli hlavně zeleninu, celozrnné potraviny, semena a ořechy. Vláknina v nich obsažená v žaludku nabobtná a snižuje pocit hladu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *