hubnutí

Co je při hubnutí nejdůležitější?

Chcete se účinně zbavit tuků v oblasti břicha? Zkuste tolik neútočit na kila, ale spíše na zdravé posilování, tvarování dané partie těla a také pravidelnou a vyváženou stravu.

Účinné spalování

K účinnému spalování tuku je třeba vytrvalostní aerobní pohyb a to na 60% své maximální tepové frekvence.  Své tepové maximum zjistíte při absolvování zátěžových testů u lékaře.  Vytrvalostní pohyb trvá alespoň půl hodiny, protože tuky se začínají spalovat po 20 minutách. Mezi vhodné aerobní sporty patří např. svižná chůze, nordic walking, běh, jízda na kole nebo rotopedu, jízda na bruslích, plavání a další ne příliš zátěžově náročné sporty.

Kolik za měsíc

Ideální úbytek váhy za jeden měsíc, aby to pro tělo nebylo příliš razantní je 1-2 kg. Aerobní pohyb je tak třeba doplňovat posilováním, v tomto případě břišních svalů. Především hluboko uložených šikmých a příčných svalů břicha. S pohybem  a posilováním souvisí také strava. Existuje sice řada různých diet, ale nejlepší je nechat si sestavit vždy jídelníček na míru v obezitologické poradně nebo od nutričního terapeuta.  Specialista sestaví jídelníček, tak aby vám vyhovoval a přihlédne ke složení těla,  fyzické aktivitě, případným nemocem i vašemu zaměstnání.  Jídelní plán by také neměl popírat nebo razantně měnit vaše zvyklosti, ale pouze je korigovat a postupně měnit, jinak se může stát, že u plánu dlouho nevydržíte.

Vyvážené stravování

Pravidla vyváženého stravování a pestré stravy jsou obecně známá.  Měli bychom snižovat příjem tuků, vynechat jednoduché cukry a nepřehánět to ani s těmi složenými. Dále nekonzumovat uzeniny, omáčky, cukrovinky, sladké nápoje a alkohol. Maso pokud možno vybírat libové. Připravovat si menší porce a jíst pětkrát denně. O tom co nesmíme a měli bychom, se neustále mluví a mění se to každým trendem.  Vždy však platí jedno věc a to, všeho s mírou!

Studentka logopedie se zájmem nejen o řeč, ale i o zdraví, přírodu,cestování, čtení knih a další. Snad texty nikoho neurazí a budou se líbit.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *