Hydratace, cvičení

Skupinové nebo individuální cvičení? Odpověď není jednoznačná

Pokud se rozhodnete začít cvičit, je to jistě krok správným směrem. Teď už ale zbývá rozhodnout se, jaký typ cvičení vám bude nejlépe vyhovovat. Chcete cvičit ve skupině s ostatními lidmi nebo raději sami, třeba jen s trenérem. Než se rozhodnete, je dobré ujasnit si, proč jste vůbec začali cvičit. Vyplatí se také znát výhody a nevýhody jednotlivých druhů cvičení ještě předtím, než se do samotného cvičení pustíte. Jedině tak můžete zůstat motivování a ve cvičení pokračovat.

Individuální cvičení – výhody

Pokud se rozhodnete cvičit sami jen s osobním trenérem, má to hned několik výhod. Tak například se zaměříte na ty svalové partie, které potřebujete. Tréninkový plán je vyvinut přesně vám na míru – zohledňuje váš věk, pohlaví, aktuální fyzickou kondici, stavbu těla, zdraví a samozřejmě cíl, jaký jste si stanovili. Díky tomu cvičíte tak, jak potřebujete. Úprava zátěže je u individuálního tréninku velice snadná, takže svých vytyčených cílů dosáhnete o něco dříve.

Cvičení

Foto: Pixabay

Individuální cvičení – nevýhody

Asi největším problémem je pro spousta lidí příliš vysoká cena, kterou musíte za osobního trenéra zaplatit. Pravidelné cvičení se může prodražit. Pokud bychom chtěli tréninkový plán na míru, můžeme poprosit svého trenéra, aby nám připravil plán například na dva týdny a trénovat samostatně.

Skupinové cvičení – výhody

Takové cvičení se skvěle hodí pro ty, kteří mají rádi společnost nebo se chtějí ztratit mezi ostatními cvičícími. Výhodou je to, že cvičení jen tak nevzdáte – nechcete se přece nechat zahanbit ostatními. Navíc můžete srovnávat svůj pokrok s ostatními. Skupinová cvičení mohou mít různou obtížnost, takže si můžete zvolit, jak na tom jste. Avšak pozor, pokud špatně odhadnete své síly, může vás to demotivovat. Platí to u příliš jednoduchého cvičení (u kterého se budete nudit a nebude mít pro vás důležitý přínos) i u příliš těžkého cvičení (pokud nebudete zvládat, pravděpodobně na lekce přestanete chodit).

Skupinové cvičení – nevýhody

Nevýhodou je, že se musíte přizpůsobit stanovenému harmonogramu, tj. cvikům, které pro dosažení vašeho cíle nejsou až tak důležitá. Cvičení mezi lidmi je nevyzpytatelné také v tom, že nikdy nevíte, na jakou skupinu narazíte. Třeba si s lidmi nesednete a nebude se vám chtít chodit cvičit.

Zdroj: https://www.rodzinazdrowia.pl/trening-grupowy-czy-indywidualny-jaki-rodzaj-zajec-bedzie-najefektywniejszy

Foto: Pixabay

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *