Švihadlo
31/01/2019
Kategorie: Cvičení, Novinky

Skákání přes švihadlo a jeho výhody

I přes to, že vznikají stále nové a nové aktivity, nové pomůcky, staré dobré švihadlo zůstává!  Vzpomínáte, jak jste jako malí skákali?  Švihadlo je levná, ale ověřená pomůcka, která pomáhá nejen zlepšovat postavu, ale také mozkovou činnost.

Kardio cvičení pro všechny

Pokud se alespoň trochu zajímáte o své zdraví, určitě jste se už setkali s nějakou formou kardiotréninku. Momentálně však nemáme na mysli běh nebo cyklistiku, ale právě obyčejné skákání přes švihadlo.  Tuto aktivitu si většina asi spojí s dětstvím, ale i dnes aktivně nabírá na popularitě.  Skákání přes švihadlo spaluje kalorie účinněji než jogging. Proti běhu zase u skákání vynaložíte méně námahy. Během skákání přes švihadlo dokážeme spálit až 1300 kalorií. To znamená, že 10 minut skákání se dá přirovnat k 8 minutám běhu.

Zlepší kondici i koordinaci

Kromě spalování kalorií, se při skákání zlepšuje také naše koordinace těla. Skákání dělá naše nohy lehčími, mozek se totiž soustřeďuje jen na dolní končetiny. Zrychlování tempa nebo zkoušení nový přeskoků má tak pozitivní vliv na rovnováhu těla a koordinaci.  Skákání přes švihadlo se dá také využít při dýchacích cvičení. Pro ochranu našeho srdce i plic se doporučuje cvičit 12 až 20 minut denně a to 3 až 5 krát týdně.  Při praktikování tohoto jednoduchého cvičení se tak zlepší kondice i výdrž. Skákání lze provádět prakticky kdekoliv a překvapivě se nejedná jen o jednostrannou záležitost, se švihadlem se dá překvapivě vymyslet spousta dalších cvičení mimo základního skákání.

Procvičíte si i mozek

Na skákání přes švihadlo je skvělá ještě jedna věc, musíte přemýšlet, co vlastně děláte. Není to jako u trenažeru nebo rotopedu, musíte být neustále zaměřeni.  Musíte přemýšlet o načasování a reakcích. Skákání nutí zaměřovat se a výsledek i dílčí procesy a nutí trénovat schopnost mozku zaměřovat se a sledovat několik prvků najednou.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *