tape-measure-4590162_640

K hubnutí přispějí i malé cíle, které si dáte. Důležitá je pravidelnost a vytrvat

Téma hubnutí je vděčné, protože se vždy najde někdo, kdo hubnout chce, nebo potřebuje. Podle statistik nadváhou trpí více než polovina střední generace. Kilogramy navíc jsou často příčinou civilizačních chorob, neprospívají ani tehdy, když člověk onemocní na covid-19. I přes urputnou snahu zhubnout se to spoustě lidí nedaří. Jak tedy na to? Pomohou i malé cíle.

Postupnými krůčky k úspěchu

Když se rozhodnete hubnout, většinou asi budete chtít, aby to bylo snadné a hlavně rychlé. Jenže v životě tak tomu nebývá. I k nadváze jste se nedopracovali během čtrnácti dní. Určitě to byl o něco delší a pozvolný proces, kdy jste najednou zjistili, že už staré kalhoty nedopnete, a budete si tedy muset pořídit nové. Větší chuť na jídlo, zajídání stresu, méně pohybu – to jsou nejčastější důvody, proč přiberete.

Fast food. Zdroj obrázku: Pixabay.com

Abyste se přebytečných kilogramů zbavili, měli byste postupovat pomalu, ale jistě. Žádné velké cíle, ale drobné krůčky vám přinesou do života kýžený výsledek:

Několik rad, jak se zbavit přebytečných kilogramů

  1. Ráno začněte sklenicí vlažné vody – hned po ránu na lačno se doporučuje vypít asi čtvrt litru vlažné vody. Doplníte tím tekutiny, které jste vypotili během noci a nastartujete metabolismus. A jak je známo, rychlejší spalování kalorií k hubnutí přispívá.
  2. Nepřejídejte se – jíst byste měli pravidelně, ale na talíř si dávat menší porce a držet se hesla „jíst dopolosyta, pít dopolopita“.
  3. Hlad je převlečená žízeň – je třeba pravidelně doplňovat tekutiny. Někdy se totiž za hladem schovává žízeň. Pozor však na alkohol. Jednak žízeň nezažene, a za druhé obsahuje hodně kalorií.
  4. Dbejte na dostatek spánku – pokud vám spánek chybí, může se zvýšit hladina stresového hormonu kortizolu v krvi. A jak se často stává, lidé stres mnohdy zajídají jídlem.
  5. Buďte aktivní a hýbejte se – pohybová aktivita vede ke spalování kalorií. Místo výtahu používejte raději schody, choďte každý den na procházku. A najděte si sport, který vás bude bavit.
  6. Zapisujte si vše, co jste během dne snědli – přehled o tom, co přes den konzumujete, vám napoví, kde třeba děláte chybu. Ti, kteří si o svém denním příjmu vedli záznamy, většinou i dříve zhubli.
  7. Udělejte si na jídlo čas – nejezte u počítače, během práce, ani u televize. Na jídlo si vyhraďte určitou dobu a plně se mu věnujte. Při zvládání více činnosti najednou nevnímáte, kolik jste toho už snědli, což vede k přejídání.
  8. Zvyšte konzumaci bílkovin – zasytí vás a pomohou budovat svalovou hmotu.

Oplatí se mít při hubnutí k sobě parťáka nebo podporu v blízkém okolí, kteří vás podpoří, když se vám nebude dařit.

Nadváha. Zdroj náhledového obrázku: Pixabay.com

Zdraví je velmi důležité. Co mu prospívá a co ne? Některé zajímavé tipy se vám pokusím nabídnout.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *