Špenát

Jaké jsou výhody listové zeleniny?

Znáte nějaké superpotraviny? Málokoho by asi napadlo, hledat je i u nás doma. Řeč bude o listové zelenině, tedy velmi zdravému segmentu potravin, které se dají snadno sehnat a jsou zde doma. Prospívají mysli i tělu, což dokládá nejedna vědecká studie. Pojďme se tedy podívat na výhody časté konzumace těchto potravin.

Srdce vám poděkuje

Prvním benefitem, který si představíme u listové zeleniny, bude bezpochyby blahodárný účinek ve vztahu k našemu srdci. Nejvíce v tomto ohledu prospívá tělo římský salát, který má vysoký obsah vlákniny a kyseliny listové. Právě srdce ke zdravému fungování dostatek této kyseliny vyžaduje.  Například vědci z Tulanovy univerzity zjistili, že přiměřené množství kyseliny listové snižuje riziko infarktu a vzniku kardiovaskulárních onemocnění. A nejedná se jen o římský salát, můžete konzumovat i ten hlávkový nebo třeba špenát. ¨

Zuby a kosti

I tato část těla bude vděčna za konzumaci listové zeleniny. Ta má nahořklou chuť, která značí, že v této zelenině je vysoký podíl vápníku. Ten je pro optimální vývoj a zdraví kostí a zubů důležitý. Například lidé by měli sníst něco okolo 1000 miligramů tohoto prvku. To samozřejmě znamená, že jen konzumace listové zeleniny nestačí, avšak hodně přispějete k naplnění denní dávky. Pokud si přidáte do salátu například pampelišky, mangold nebo kadeřávek, ještě více se k denní dávce přiblížíte. Vědci již několikrát potvrdili, že nízká hladina vápníku v těle souvisí s nízkou kvalitou kostí, respektive zubů. Další látkou důležitou pro tyto části těla je vitamín K, který je opět hojně obsažen v listové zelenině.

Lepší zrak a kondice očí

Pokud se bavíme o zraku, každému se asi vybaví mrkev. Jde o nejznámější druh zeleniny, který se dává do souvislosti se zdravím očí, avšak i listová zelenina hojně sekunduje karotce. Ta má totiž také vysoký podíl karotenoidů i luteinu a zeaxanthinu. Chrání oči před poškozením. Filtrují totiž paprsky světla při oslnění a pomáhají při dlouhodobém dívání se do monitoru. Pokud vás zajímají konkrétní druhy, pak doporučujeme kadeřávek, pampeliška nebo hořčičné listy.

Zdroj náhledového obrázku: Pixabay.com

Svět zdraví je bezbřehý. Jak se cítit co nejlépe? To neví nikdo, ani já. Přesto vám nějaké zajímavosti prozradím.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *