Meditace

Jak posílit náš nervový systém?

Nervový systém je pro naše tělo velmi důležitý a umožňuje organismus reagovat na změny jak ve vnitřním, tak vnějším prostředí. Jelikož je nervová soustava zodpovědná za zvládnutí životně důležitých funkcí jako je např. dýchání, tlukot srdce, žízeň, hlad, ale i smutek či radost, je dobré náš nervový systém posilovat. A jak?

Strava

Posílit nervový systém lze jednoduchými změnami životního stylu, nebo dietními změnami, ale tak aby tyto změny byly, co nejpřirozenější. Co se týká stravy, životně důležitým minerálem pro zdravý nervový systém je hořčík. Hořčík pomáhá produkci serotoninu v těle, uvolňuje a také podporuje dobrou náladu. Hořčík najdeme v potravinách jako je např. špenát, listová zelenina, meruňky, banány, vlašské ořechy, tmavá čokoláda atd.  Ke snížení rizika oslabení nervového systému přispívají omega 3 mastné kyseliny, které pomáhají správnému fungování neuronů. Omega 3 mastné kyseliny jsou obsaženy např. v chia semínkách, sardinkách, květáku, špenátu a dalších potravinách.

Dýchání

Dalším účinným tipem, jak posílit naši nervovou soustavu je hluboké dýchání. To může pomoci hlavně při stresu. Nejlepší je, se posadit nebo položit do pohodlné polohy a položit ruce podél těla. Pak se nadechnout nosem a naplnit celé plíce vzduchem. Podržet dech po dobu 3 sekund a nakonec ústy vydechnout veškerý vzduch z plic. V tomto hlubokém dýchání je dobré pokračovat ještě alespoň 5-10 minut a opakovat 2x až 3x za den.

Pohyb

Kromě hořčíku, omega 3 mastných kyselin a hlubokého dýchání, pomáhá k uvolnění a posílení nervového systému také cvičení, které má mimo jiné pozitivní dopady i na kognitivní funkce a psychickou pohodu. Mezi cvičení pomáhající našemu nervovému systému patří obyčejná chůze, běh, jízda na kole, jóga, plavání. Samozřejmě, že existují i další tipy k posílení nervového systému např. vodní terapie, masáže, bylinkové koupele a hlavně pravidelná relaxace.

Zdroj náhledového obrázku: Pixabay.com

Studentka logopedie se zájmem nejen o řeč, ale i o zdraví, přírodu,cestování, čtení knih a další. Snad texty nikoho neurazí a budou se líbit.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *