Běh

Poradíme vám, jak začít běhat a dělat to správně

V současné koronavirové krizi je potřeba hýbat se zásadnější než kdy dřív. Vědci se ve svých studiích shodují, že právě sport a další pohybové aktivity mají příznivý vliv na vývoj imunity a s ní spojené obranyschopnosti proti nebezpečným virům. Pokud tedy máte nadbytek volného času kvůli omezení výkonu práce, není nic jednoduššího, než začít běhat. Co je ovšem potřeba dodržet, abyste běhali správně a hlavně, aby vám původní elán vydržel? Na to se podíváme v následujících řádcích.

Vhodná obuv a střídání poloh jsou základem úspěchu

V prvé řadě je samozřejmě nutné, aby si člověk pořídil kvalitní obuv, ve které bude pravidelně chodit běhat. Špatnými botami si totiž můžete činnost nejen otrávit, ale lze si také zdravotně ublížit. Kvalitní obuv pro běžce by měla být lehká, stabilní, pevná a měla by zvládnout tlumit došlap, aby v těle nedocházelo k bolestivým otřesům.

Nyní od výběru vhodných bot přistoupíme k běhu samotnému. Na začátku je každý hrdina a proto si stanoví zbytečně dlouhou trasu, které jej připraví o síly i chuť pokračovat. Volte proto vzdálenosti dle svých možností a postupně přidávejte. Neuškodí ani střídat běh s rychlejší chůzí, to je na tvorbu postavy naprosto ideální.

Běh

Běh: Zdroj fotografie Pixabay.com

Pozor na techniku běhu a výběr míst, kterými běháte

Lidé nemají rádi rutinu a pokud budou běhat každý den tu stejnou trasu, časem si sportování zoškliví. Proto se určitě vyplatí vytyčit si alespoň tři rozdílné „běžecké dráhy“, kde na vás prostředí bude působit příjemně a inspirativně. Ještě k samotné technice, určitě vám nemusíme připomínat, že ruce musí být aktivní a není zapotřebí dělat zbytečně dlouhé kroky. Došlapovat se pak doporučuje na paty.

Zdroj úvodní fotografie: Pixabay.com

Sdílet

Zajímá mě vše okolo zdraví. O své zkušenosti z této oblasti se rád podělím.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *