Detox
04/04/2019
Kategorie: Novinky, Zdravá strava

Jarní detox: Jak na to?

Detoxy jsou častými rituály jarních měsíců. Pomáhají zbavit se únavy, upravit váhu a celkově posílit imunitu. Detox těla však nesouvisí jen s úpravou stravy, ale i s pohybem a dalšími vlivy. V dnešním článku se dozvíte několik tipů, jak by měl takový detox probíhat.

Jak dlouho detox trvá?

Jarní detox může trvat týden, ale klidně i déle. Během této doby se vyhněte nebo alespoň omezte smažené pokrmy, uzeniny, mléčné výrobky, cukr, alkohol a kofein. Naopak zvyšte podíl ovoce, zeleniny, především listové zeleniny, obsahující chlorofyl, který pomáhá organismus čistit. Přidejte také více obilovin, luštěnin, semínka a klíčky. Co se týká nápojů, výborné jsou čerstvé ovocné, zeleninové šťávy a samozřejmě spousta vody.

Pomocníci při detoxu

Během detoxikační doby přizvěte na pomoc také bylinky např. ostropestřec mariánský a to buď ve formě čaje nebo přímo jako doplňk stravy. Dále citrónovou šťávu nebo umeocet, který je kyselo-slaný a v těle nám dokáže neutralizovat toxiny. I mořské řasy pomáhají při detoxikaci, protože mění toxické kovy na soli a ty už tělo dokáže eliminovat samo. Navíc jsou bohatým zdrojem minerálů, vitamínů i proteinů. Do jídelníčku zařaďte i červenou řepu ve formě čerstvé šťávy. Skvělý je při detoxikaci také pampeliškový čaj.

Pohyb a spánek

Kromě pestré stravy a dalších pomocných složek v jídelníčku, je důležitý i pohyb a spánek. Pravidelný pohyb totiž odstraňuje toxiny, pomocí potu. Nemusíte ale dřít v posilovně, naopak, volte raději volnější pohyb, který vás nebude tolik vysilovat. Nejpřirozenější je samozřejmě chůze, případně běh nebo jízda na kole. Nezapomeňte však, že i hrabání trávy na zahradě je pohyb, takže se nemusíte za pohybem přímo vydávat. A co se týká spánku, hlavně kvalitně, i menší porce kvalitního spánku je lepší než neustálé se probouzení se po celou noc. Dobré je chodit spát nejpozději do půl jedenácté, protože pro detoxikační činnost je pro játra a žlučník nejlepší doba mezi jedenáctou a druhou hodinou ranní.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *