Klouby

Jaké jídlo nejvíce škodí kloubům?

Klouby jsou jedna z věcí, na které si stěžuje snad každý starší člověk. Navíc není to problém jen těch dříve narozených. Problémy mohou být spojeny s životním stylem, stravou, pohybem a sportem. Problémům s klouby se efektivně nedá stoprocentně předejít. Lze je však zatěžovat co nejméně. Pojďme se tedy podívat na pár věcí, které nejvíce našim kloubům škodí. A zaměříme se speciálně na stravu, ač si málokdo spojuje souvislost mezi tím, co jí, a jeho bolestí kloubů.

Glutamáty a aspartamy

První látkou ve stravě, která může škodit kloubům jsou glutamáty. Takovou látku často obsahují jídla z asijské kuchyně. Typicky u nás z asijských restaurací nebo fast-foodů. Například sójová omáčka je glutamátů plná. Právě glutamáty mohou být spouštěči zánětů, a to i co se kloubů týče. Další škodlivou látkou pro klouby je aspartam. Jde o velmi kontroverzní látku. Je povolená a můžete ji najít například i ve stravě určené přímo pro vaše ratolesti. Jde o sladidlo. I ono však může způsobit záněty. Chcete-li tedy dávat pozor na své klouby, sledujte, co a v jakém množství jíte. Tyto látky jsou často spouštěčem zánětlivé artritidy.

Cukry a trans mastné kyseliny

Dalšími látkami jsou rafinované sacharidy a trans mastné kyseliny. První z této dvojice ovlivňuje naši váhu i celkový stav organismu. Konzumace cukru není pro klouby dobrá. Opět často spouští záněty. A nemusí jít jen o sladká jídla a potraviny. Najdete ho třeba i v pizzách, pečivu nebo těstovinách. Dalším faktorem je váha, která je někdy více někdy méně ovlivněna konzumací cukrů. Každé kilo je zátěž pro klouby, které musí naše tělo nést. Bývají silné a na toto uzpůsobené, avšak přílišná nadváhu už zvládat nemohou. Trans masné kyseliny zase ohrožují klouby kvůli své výrobě – ztužováním tuků. Pokud máte tedy problémy s klouby, zkuste omezit margaríny a máslové sušenky.

Omega 6 neboli kyselina linolová

Někdo může namítnou, že tato látka, tedy kyselina linolová, je pro tělo více než užitečná. Ěl by dokonce pravdu. Háček je v tom, že tato látka, která se obvykle objevuje ve většině rostlinných tuků, příjem této látky musí být podmíněn i fyzickou aktivitou. Není-li fyzická zátěž dostatečná, tato esenciální nenasycená kyselina se v těle hromadí a škodí našemu tělu. Při nadbytku opět může vyvolat zánět kloubů.

Zdroj náhledového obrázku: Pixabay.com

Svět zdraví je bezbřehý. Jak se cítit co nejlépe? To neví nikdo, ani já. Přesto vám nějaké zajímavosti prozradím.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *