Jak cvičit v posilovně a zhubnout přitom? Nejdůležitější pravidla

Návštěva posilovny je opravdu velmi dobrý nápad, pokud se chcete zbavit nadbytečných kilogramů a dosáhnout své vysněné postavy. Mnoho z nás však své snažení opouští předčasně, protože se kýžené výsledky dostavují pomalu nebo vůbec ne. Ukážeme vám, kde nejspíš děláte chybu.

Pokud s posilovnou právě začínáte, musíte být především trpěliví! Začátečníci by si neměli hned při prvním tréninku nakládat nejtěžší cvičení a zvláště ta s přílišnou intenzitou. Obvykle to nevede k rychlejší ztrátě váhy ale spíše k vážnému zranění.

Sestavte si svůj vlastní hubnoucí program v posilovně

Rozcvička

Než začnete, nezapomeňte se předem zahřát. Tato fáze by měla trvat asi 15-20 minut a zahrnovat protažení všech částí těla.

Kardio cvičení

Mezi oblíbená kardio cvičení patří: crossový trenažér, běžecký pás, stepper a rotoped. Můžete je střídat nebo vydržet jen u jednoho. Vytrvejte asi 15-20 minut.

Hlavní cvičení

Hlavní část vaší návštěvy fitka by měla být zahájena cvičením, zahrnujícím horní části těla a končit u nohou. Na každém stroji, který použijete, provádějte na začátku maximálně dvě sady cviků s deseti opakováními a teprve později přidávejte. Naopak není ostuda začínat na ještě menším počtu, pokud cítíte, že vám něco vyloženě nesedlo.

Opět kardio cvičení

A opět skončete kardio cvičeními (mohou být stejná jako na začátku). Zvolňujte a na konci se opět protáhněte. Pomůže to svalům rychle nabrat živiny a regenerovat. Na „zácvičku“ se často zapomíná a přitom je leckdy ještě důležitější než rozcvička.

Co ještě vědět

Nejdůležitějším pravidlem pro hubnutí v posilovně je pravidelnost. Zkuste cvičit několikrát týdněnejlépe 3-4krát a mezitím poskytnout svému tělu také dostatečný čas na regeneraci). A buďte trpěliví. Místo váhy používejte metr. Ten vám totiž nejlépe ukáže, jaké jsou vaše výsledky. Vaše hmotnost totiž nemusí jít dolů ze začátku vůbec a to z jednoduchého důvodu – svaly váží o něco více, než tuk 😉

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *