Cvičení po císařském řezu – kdy můžete začít?

Cvičení po porodu vám nejen umožní rychlý návrat ke štíhlé postavě, ale má také velmi pozitivní dopad na správný průběh šestinedělí. Poradíme vám, kdy můžete začít a jak si přitom omylem neublížit.

Kdy můžete cvičit po císaři?

Po porodu si dopřejte čas na zotavení. Začátek cvičení po císaři by se však neměl odkládat na neurčito. To může vést k nadváze nebo obezitě. Kdy je tedy ten nejlepší čas? Fyzickou aktivitu doporučuje lékař – leckdy třeba i druhý den. Není to tak nemožné, jak se můžete zdát.

Cvičení po císaři – začínáme

Pamatujte si, že první cvičení se provádí v posteli. Kladou důraz hlavně na protažení svalů – vleže byste měla ohýbat nohy v kolenou. Po dalších několika dnech je na řadě břicho – stačí obyčejné stahování svalů kolem žaludku s takovou intenzitou a frekvencí, jaké vám vaše tělo dovolí.

Když pominou první týdny…

Jakmile skončí období šestinedělí, předepište si bazén. Ano, „pouhé“ plavání dokáže oživit všechny svaly a připravit je na další fáze. Dopřejte si 2-4 týdny pravidelného plavání několikrát do týdne. Opravdu to stojí za to.

Po několika týdnech od porodu můžete do svých cvičení pomalu začít zavádět zátěž. Ideální jsou cviky s vlastní vahou a to jakékoliv, které vám nevyvolají bolest v oblasti jizvy. Pokud k tomu dojde, měla byste trénink přerušit. Pokud se to opakuje, neuškodí konzultace s lékařem. A samozřejmostí by měly být také dobře známé Kegelovy cviky – opět už klidně pár dní po porodu.

Není to jen o hubnutí

Cvičení má příznivý vliv na fungování těla a pohodu, např. pozitivně ovlivňuje celý trávicí systém. Po císařském řezu si ženy často stěžují na časté a opakující se zácpy. Pravidelné cvičení však zlepšuje funkci střev a močových cest natolik, že tyto potíže zpravidla brzy samy od sebe odezní. A je také třeba připomenout, že během cvičení dochází ke zvýšení produkce serotoninu a endorfinů, což přispívá k dobré náladě.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *