frog-914131_640

Co jíst při zácpě

Úporná zácpa není příjemného. Způsobuje pocity nepohodlí a je nezdravá. Fyziologické je mít stolici jednou za den. Jenže co dělat, když se nedaří? Zácpa není nijak výjimečná a trápí celou řadu lidí. Jak byste měli upravit svoji životosprávu?

Když se nedaří

O to, prosedět na toaletě dlouhý čas bez toho, abyste se dočkali vytouženého produktu těla, asi nikdo nestojí. Bohužel strava mnohých osob je chudá na vlákninu a bez nedostatku pohybu se ani nemohou dočkat pravidelného vyprazdňování. A přitom na něm tolik záleží. Než sáhnete po projímadle z lékárny, zkuste nejprve osvědčené babské rady, jež používali už naši předkové.

Sušené ovoce pomáhá

Ti například věděli, že projímavý účinek mají švestky. Není třeba je mít v čerstvém stavu, stačí i sušené švestky přes noc namočené ve vodě, které sníte ráno na lačný žaludek. Stejný účinek má také švestkový kompot.

Jako přirozené projímadlo se používají také fíky nebo datle. Stejně jako švestky se namáčejí do vody a konzumují na lačno. Jestliže toto ovoce nemáte příliš v oblibě a raději byste si dopřáli třeba pomerančovou šťávu, zkuste ji připravit večer před spaním. Podobně působí, i když sníte pomeranč na noc.

Fíky. Zdroj obrázku: Pixabay.com

Mátový čaj jako záchrana

Abyste se mohli dobře vyprazdňovat, chce to dodržovat pitný režim. Vodu vypitou ráno na lačno ovšem můžete doplnit popíjením mátového čaje, jenž má projímavý účinek. Anebo byste si raději dali odvar ze lněného semene?

Šťávu z kysaného zelí používaly už naše prababičky

Máte-li doma nakládané kysané zelí, nalijte si do sklenice vodu z něho a tu vypijte. Stolice byste se pak měli dočkat. Na chronickou zácpu jsou dobré čerstvé okurky, z nichž si můžete připravit chutný salát s cibulí. Ostatně cibule je také vhodným projímavým prostředkem.

Bez pohybu se stolice sotva nedočkáte

Sedavé zaměstnání a nedostatek pohybu na zdraví opravdu nepřidává. Dopřejte se každý den rychlejší procházku, čímž podpoříte pravidelnou peristaltiku střev. Fyzická aktivita je zdravá nejen proti zácpě, ale na celkovou kondici a lepší psychické zdraví.

Zácpa: Zdroj náhledového obrázku: Pixabay.com

Zdraví je velmi důležité. Co mu prospívá a co ne? Některé zajímavé tipy se vám pokusím nabídnout.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *