Chronická bolest: vyzrajte na ni pomocí několika triků

Bolest

Za chronickou považujeme bolest, kterou pociťujeme v řádu několika měsíců nebo dokonce let. Tato bolest narušuje každodenní život a může způsobit deprese a úzkosti. Pokud se chcete chronické bolesti zbavit, pak budete muset odstranit její příčinu, která může být opravdu různorodá. Ne vždy existuje spolehlivý lék. Avšak můžete se opřít o několik metod, které vám život s chronickou bolestí usnadní.

CBD olej

Jedná se o přírodní přípravek, který je vyrobený z konopí. Nemusíte se bát, nevytvoříte si na něm závislost a ani se po něm nezdrogujete, protože nemá psychoaktivní účinky. Navzdory tomu si přípravek zachovat příznivé vlastnosti, mezi které patří právě tišení bolestí (chronických, artritických, bolesti svalů apod.), navození pocitu relaxace a uvolnění od stresu a úzkostí. Slibné je také používání u pacientů s epilepsií. Uvádí se, že dvě třetiny pacientů trpícími chronickými bolestmi si tento přípravek pochvaluje.

Bolest

Foto: Pixabay

Stres

V celé řadě případů je příčinou chronické bolesti stres. Nemusí se přitom jednat pouze o bolest hlavy, ale také dalších částí těla. Odstranit stres není tak jednoduché, zejména pociťujeme-li ho dlouhodobě. Mezi metody, které se používají nejčastěji, patří medikamenty. Ty ale nejsou vhodné z dlouhodobého hlediska, protože mají také vedlejší účinky (například celková ospalost nebo neschopnost soustředit se). Proto lidé častěji sahají po takových metodách, jako je meditace nebo hluboké dýchání.

Akupunktura

Jedná se o léčebnou metodu, která vychází z tradiční čínské medicíny. Využívají se při ní akupunkturní body, do nichž se zabodávají jehly. Jakkoli děsivě to zní, metoda není bolestivá. Výzkumy ukázaly, že akupunktura může skutečně ulevit od bolesti při migrénách, artritických bolestí a jiných chronických bolestech.

Lehké cvičení

Chronické bolesti můžete zmírnit také pravidelným cvičením. Ze studií vyplývá, že každý den je zapotřebí cvičit alespoň 30 minut, ale jedná se o cvičení s nízkou aktivitou, jako je například chůze nebo plavání. Kromě odstranění bolestí může cvičení pomoci také s odstraněním stresu.

Zdravá strava

Zdravá strava je důležitá pro zdraví celého vašeho těla. Existují ale potraviny, které mají protizánětlivé účinky, a ty je třeba při chronických bolestech zařadit do jídelníčku. Vyhnout byste se měli červenému masu a rafinované sacharidy.

Spánek

Nedostatek spánku může způsobit nárůst hmotnosti – a také zhoršení bolestí. Kvalitní spánek je důležitý také pro odstranění stresu.

Zdroje info:

https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/4798-chronic-pain

https://www.webmd.com/pain-management/guide/11-tips-for-living-with-chronic-pain

Foto: Pixabay