human-5937759_640

Potraviny, které prospívají paměti, zlepšují koncentraci i náladu

Konzumace pestré a vyvážené stravy přispívá ke zdravému životnímu stylu. To je ostatně sousloví, které je v současné době skloňované snad ve všech pádech. Jídlo je zdrojem energie a výživy pro organismus, může ale i pomoct předcházet civilizačním chorobám a stárnutí. Co byste měli jíst, aby byl váš mozek fit?

Ovocné jednohubky, které snižují stres

Mezi spoustou potravin existují i takové, které dokážou významně ovlivnit naši náladu, emoce a kognitivní schopnosti. Prospívají zejména mozkové činnosti – zlepšují paměť i koncentraci. Obvykle obsahují vyšší množství antioxidantů či stimulují tok kyslíku a krve do mozku. Mezi těmito potravinami vynikají zejména bobule – jahody, černý rybíz, maliny, ostružiny, borůvky a moruše, jež mají antioxidační a protizánětlivé účinky.

Vitamín E chrání buňky a tkáně před poškozením

Jestliže chcete jíst zdravě, neměly by ve vaší stravě chybět potraviny bohaté na vitamín E. Ten chrání buňky a tkáně před jejich poškozením. Najdeme ho především ve vlašských ořechách, které pomáhají proti úzkosti, zlepšují paměť a schopnost se učit. Jsou tedy vhodným mlsáním v případě, že se připravujete na nějakou zkoušku. Vedle vlašských ořechů mají podobné účinky také pistácie, mandle, lískové oříšky.

Ořechy. Zdroj obrázku: Pixabay.com

Tučné ryby

Pro zdravé fungování lidského mozku jsou nezbytné tuky. Ostatně tento orgán je sám ze 60 % složen z tuků. Podmínkou je, abychom mu dodávali zdravé tuky, které obsahují zejména tučné ryby, jako je makrela nebo losos. Ty jsou bohaté na omega-3-mastné kyseliny, jež mozek chrání.

Vejce, listová zelenina, kurkuma

Ve vejcích je obsažen cholin, který je důležitý pro zdraví nervů, a tudíž i mozek. Najdeme ho v bílku i ve žloutku. Listová zelenina, jako je špenát či kapusta, pomáhá předcházet úbytku paměti, která souvisí s vyšším věkem. Také kurkuma se může pochlubit řadou zdravotních výhod – pomáhá zejména v boji proti Alzheimerově chorobě, protože zlepšuje paměť i koncentraci.

Mezi další potraviny prospěšné pro mozek patří zelený čaj, káva, citrusy nebo kvalitní čokoláda s vysokým obsahem kakaa.

Mozek. Zdroj náhledového obrázku: Pixabay.com

Zdraví je velmi důležité. Co mu prospívá a co ne? Některé zajímavé tipy se vám pokusím nabídnout.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *