Obchody nás nejenom spočítají, brzy možná i ukáží, za jak dlouho přijdeme na řadu a donutí nasadit roušku

Jedna osoba na 15 m2. Jen málokteré nařízení vlády z poslední doby vyvolalo takovou vlnu rozhořčení, jako právě přesně daný počet osob v obchodech. Obchodníci se obávají o své zisky (nestihnou prý totiž část zákazníků obsloužit), lidé zase o svoje zdraví kvůli dlouhému stání ve venkovních frontách.

A obchody? Ty se zařídily všelijak. Některé vsadily na ruční práci a posílení ochranky (která však poté logicky chybí jinde v obchodě), jiné daly přednost technice. A právě druhá možnost nabízí mnohem větší prostor ke komfortním řešením.

Zjistěte, kolik lidí je právě teď ve vašem oblíbeném obchodě

Někteří z nás se snaží kontakt s okolím opravdu minimalizovat. Ať už z důvodu obav o své zdraví nebo např. péči o blízké osoby v rizikových skupinách. A zní hlasy, podle kterých by přehledné označení dalších osob uvnitř nákupního prostoru uvítali s nadšením.

Pomoci jim tak může třeba šikovné zařízení, které právě míří na náš trh. V prostorách obchodních center, ale třeba i v restaurací a dalších institucích, reguluje počet zákazníků. Okamžitě zjišťuje počet lidí v prostoru a nezáleží na tom, kolik vchodů je k dispozici.

Zdroj náhledového obrázku: Protext

Automaticky pak zobrazuje nově příchozím také aktuální vytíženost a dává konkrétní doporučení, poukazující na to, zda může zákazník bez obav vstoupit nebo počkat až se prodejna uvolní.

Automat, který vás bude „tepat“ i za nenasazenou roušku

Ale možností je mnohem víc. Adam Blažek ze společnosti Iterait při této příležitosti představil novinku. „Vividi je elegantní malá krabička, která rozpozná vstupující osoby s 99procentní přesností. V současnosti nabízí několik možností od rozpoznání věku, pohlaví, emocí až po detekci nasazené roušky,“ říká.

Může vám také ukázat, kdy na vás asi tak při vstupu dovnitř přijde řada a nechybí ani aplikace s interaktivní mapou. Jsme zvědaví, jestli se toto zařízení stihne v obchodech objevit dřív, než současná opatření zase odezní. Možná by to nebyl zase tak špatný způsob, jak aktuální chaos okolo nakupování alespoň trochu zpříjemnit.

Zdroj náhledového obrázku: Pixabay.com

Každý by se chtěl cítit skvěle. I já. Snažím se o to a některé zajímavosti ohledně zdraví vám prozradím ve svých článcích.