Hubnoucí střípky aneb na co jste nejspíš zapomněli

Také se snažíte před prázdninami zhubnout do plavek? Nebo už dodržujete vyvážený jídelníček pravidelně a přesto cítíte, že tuku neubývá tolik, kolik byste chtěli? Výživoví odborníci říkají, že stačí, když ze svého jídelníčku odstraníte některé nevhodné produkty a nahradíte je jejich zdravějšími a prospěšnějšími alternativami. A právě tady může být někdy ten zakopaný pes…

Ne všechno, co nám totiž výrobci o svých produktech napovídají, musí být tak docela pravda. A svou roli hraje také to, v jakou denní hodinu si konkrétní složku svého jídelníčku dopřejete.

Zákeřnosti celozrnných produktů

Při hubnutí by mělo být samozřejmostí úplné vyřazení bílé mouky. A nejlepší je také vzdát se úplně těstovin a rýže. Pokud si nemůžete pomoci, přejděte alespoň na celozrnné těstoviny a hnědou rýži. Ale nezapomeňte zkontrolovat také jejich energetickou hodnotu. Některé značky své zákazníky v tomto ohledu podvádějí a jejich „celozrnné“ nudle nebo penne jsou opravdu velmi kalorické.

Jak často si můžu dopřát celozrnný chleba?

Možná to tak na první pohled nevypadá, ale celozrnné pečivo umí být velmi zákeřné. Lidé všeobecně vědí, že je velmi zdravé, což však neznamená, že ho můžeme konzumovat ve stejném nebo dokonce ještě větším množství než to, které bylo upečeno z bílé mouky. Naopak. Ideálem by měly být 1-2 plátky denně, více netřeba. A koupit lze například i celozrnný toustový chléb! Jen pozor na pojmenování cereální, s tím naopak příliš mnoho pro své zdraví neuděláte.

hub1

Veškerý cukr není zlo, ale musíte na něj chytře

Cukr, který můžeme při hubnutí přijmout bez výčitek svědomí, je fruktóza z ovoce. Ovšem nejlépe v dopoledních hodinách. Čím více k večeru se blížíme, tím víc zásob na noc si naše tělo ukládá. Ovocný salát po obědě tak rozhodně není nutný a dopřát si ho po večeři už hraničí s dietetickým hříchem!

Sdílet

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *