Cviky na bolest bederní páteře

Bolavá záda jsou velmi nepříjemnou záležitostí a mnohdy mohou člověka bolesti potkat v momentu, kdy to nejméně čeká a potřebuje. Jestliže již trpíte chronickými bolestmi v oblasti zad, měli byste si najít vhodné cviky, které vám mohou pomoct tyto nepříjemné bolestivé stavy odstranit. Můžete je mít ze špatného sezení, nevhodné matrace v posteli, nošení nesprávných bot bez stélky a podobně. Pokusme se tedy zaměřit na několik zajímavých druhů cvičení, které by vám mělo v každém případě pomoct, když zrovna budete cítit bolesti v oblasti zad.

Cvičení vleže na zádech

Zajímavým cvikem je ten, při němž je základní poloha právě na zádech. Měli byste se uvolnit a pokrčit nohy. Dlaně si položíte na spodní část žeber a mírně roztáhnete prsty. Takto budete skvěle vnímat právě nádechy a výdechy. Spodní část hrudního koše je efektivně roztažena do strany. Dojde k protažení mezižeberních svalů. Druhou část celého cvičení tvoří výdechy. Žebra se stahují směrem k sobě. Vydechnete a vytlačíte veškerý vzduch ven z těla. Pokud cvičíte správně, dochází ke zpevnění břišních svalů.

Cvik č. 2

Tento cvik se vyznačuje tím, že si stoupnete zhruba na šířku pánve. Měli byste vnímat to, že vaše chodidla jsou opřena o tři základní body. Zkuste nadzvednout a roztáhnout co nejvíce prsty směrem od sebe. Pak budete podobně jako vějíř pokládat prsty na podložku jeden po druhém. Dýchat je zapotřebí nosem v co nejpomalejším tempu. Při výdechu se zapojuje spodní část břicha a nakonec je do všeho zapojeno také pánevní dno.

Rolování pánevního mostu

Při tomto cviku se položíte na záda a pokrčíte nohy, které budou na šířku pánve. Když se budete nadechovat, vaše pánev půjde nahoru. Prvotní pohyb bude spočívat v odlepení kostrče přes křížovou kost. Následuje pohyb beder, hrudních obratlů a lopatek. Po celou dobu daného pohybu je třeba vydechovat postupným pomalým způsobem. Zastavíte se až na horní části lopatek. Pak půjdete zase rolováním směrem dolů.

Zajímá mě vše okolo zdraví. O své zkušenosti z této oblasti se rád podělím.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *