Jen si sednete a už po vás chtějí zaplatit – v restauracích se rozmáhá nový trend

Restaurace, tip, placení, trik, peníze

Jen si sednete a už po vás chtějí zaplatit – v restauracích se rozmáhá nový trend. Doby, kdy jste si v klidu sedli, dali si polévku, řízek, pivko – a až na konci vám donesli účet, ke kterému jste něco mohli přidat podle uvážení, se pomalu mění.

A to podle nás ne právě k dobrému. V některých restauracích si totiž nově zaplacení vyžádají ještě dřív, než vám donesou sklenici vody. Ne, neděláme si legraci, i když to možná zní jako sci-fi. A tahle praxe se bohužel začíná potichu šířit i do Česka.

Sednete si – a hned platíte

Představte si to – vejdete do restaurace, usadíte se ke stolu, obsluha vám přinese jídelní lístek… a než vůbec otevřete pusu, už vám podává terminál. Chce po vás totiž zaplatit jakýsi poplatek za usednutí – který vám samozřejmě poté odečte z konzumace. Takže jste si vlastně ještě ani neobjednali a už taháte peněženku. Zdá se vám to bizarní? Nám tedy rozhodně ano.

Foto: Pixabay

Některé podniky k tomu bohužel podle stránek Fanniszabo sahají kvůli tomu, že jim zisky mizí doslova před očima. Důvodů to má hned několik. Děje se to buď kvůli hostům, kteří „zapomenou“ zaplatit, nebo kvůli těm, kteří si udělají rezervaci a pak si třeba dají jenom kafe. A jak říká staré přísloví: Když se hromadí drobky, je z toho pecen chleba. No a máme takový nepěkný dojem, že v gastronomii to platí dvojnásob. Už takhle jde o obor značně nejistý a když k tomu ještě přičtete zhoršující se návyky a zodpovědnost lidí… No, dohromady to prostě není nic moc.

Jako ve fast foodu – zaplatit a pak čekat

V některých evropských zemích už je to běžná věc – pokud tedy zamíříte někam na dovolenou, nebuďte překvapeni. Zvlášť v Maďarsku se podobný systém v posledních měsících rozjíždí opravdu naplno, uvádí web Blikk Ruzs. Host si objedná, rovnou zaplatí – a pak čeká, až mu jídlo přinesou. Trochu nám to připomíná praktiky ve fast foodech, ovšem v restauracích čekáte popravdě trochu jiné služby. Není divu, že řada zákazníků nad takovým modelem právě nejásá.

Nám by se také nechtělo platit předem za něco, co jsme ještě ani neochutnali. Co si pak počít v případě, že servírovaná strava nebude nic moc? Jak to bude s reklamací? A co dýško? Když budeme spokojení, máme ho pak číšníkovi přihrát do kapsy jen tak? A co přiobjednávky – to k nám pokaždé obsluha zrovna klusne s terminálem? Nic proti, ale čekání se nám tak asi značně prodlouží. A to už bude asi vážně lepší zajít do toho fast-foodu.

 

Zdroj: https://fanniszabo.hu/10-tipp-az-erzelmi-rugalmassag-fejlesztesehez/, https://blikkruzs.blikk.hu/test-es-lelek/egeszseg/boldog-elet-rugalmas/vwxl2fy

Náhledové foto: DALL-E

Každý by se chtěl cítit skvěle. I já. Snažím se o to a některé zajímavosti ohledně zdraví vám prozradím ve svých článcích.