Měření krevního tlaku

Vysoký krevní tlak lze snížit i bez léků

Trápí vás vysoký krevní tlak? Určitě nejste sami. Potíže má v tomto ohledu spousta lidí. Ideální hodnota krevního tlaku je 120/80. Přijatelné hodnoty jsou zhruba maximálně o 10 vyšší v obou případech. Hypertenze se standardně řeší prostřednictvím různých léků. Samozřejmě lze vysoký krevní tlak redukovat také v změnou životního stylu. Výbornou volbou jsou určitě některé metody, jež nabízíme v následujících řádcích. Nejde o nic složitého. Zvládnete to bez problémů také.

Relax s příjemnou hudbou

Skvělá záležitost. Občas si najděte chvilku pro sebe, pusťte si hudbu, již máte rádi a relaxujte. Pomalu dýchejte a uvolněte se.

Nebojte se zhluboka dýchat

Ke zvýšení krevního tlaku dochází při stresu. I proto byste neměli dýchat pouze povrchně a zrychleně. Ke zklidnění dojde v momentu, kdy se dech prohloubí a zpomalí. Výborné jsou dechové techniky pocházející z jógy nebo tai-chi, případně jiných asijských umění.

Omezení alkoholu a přísunu kofeinu

Alkohol v malé míře je mnohými doporučován. Na to nedbejte. Jestliže si ho nedokážete odpustit, pak volte třeba sklenici kvalitního vína nebo malé pivo. Tvrdý alkohol v tomto případě nebrat. Krevní tlak zvyšuje kofein tím, že dokáže zúžit cévy. Zkuste z kávy přejít třeba na čaj nebo Caro.

Méně práce, více zábavy

To se ovšem lehko řekne. Místo přesčasů se vyplatí spíše pravidelně cvičit. každou půlhodinu se zkuste při práci protáhnout a udělat si zkrátka pauzu. nic složitého, co by vás muselo stát hodně sil.

Pravidelný pohyb jako základ

Jednoznačně. Takové procházky dokážou doslova zázraky. Není od věci postupně zvyšovat rychlost chůze. Pohybová aktivita by u vás měla být pěstována minimálně pětkrát týdně. Výborná jsou dnes hlavně aerobní aktivity typu cvičení s vlastní váhou těla nebo jógy.

Procházka

Procházka: Zdroj obrázku Pixabay.com

Méně solte

Jasně, sodík je pro vaše tělo velmi důležitý. Přesto jeho nadměrné množství dokáže způsobit zdravotní obtíže. Jaký má být příjem sodíku na den? Okolo 1 500 mg. Jedná se v podstatě o polovinu malé lžičky. Vyplatí se sledovat množství soli v různých potravinách.

Sůl

Sůl: Zdroj obrázku Pixabay.com

Nezapomínejte na brambory

Ovoce a zelenina jsou vynikajícími zdroji draslíku. U brambor to platí několikanásobně. Denní dávka činí od 2000 do 4000 mg. Výborné jsou mimo jiné také fazole, batáty nebo hrášek.

Brambory

Brambory: Zdroj obrázku Pixabay.com

Měření krevního tlaku: Zdroj náhledového obrázku Pixabay.com

Zajímá mě vše okolo zdraví. O své zkušenosti z této oblasti se rád podělím.

7 komentářů

  1. Adrian Odpovědět

    Článek je nesmysl. Většinu života jsem si udržoval váhu, nepřesoloval, pohyboval se, cvičil, zkrátka snažil jsem se žít zdravě….. Ve vyšším věku se u mně hypertenze stejně objevila, možná je to dáno i geneticky. Stejně musím užívat léky na vysoký tlak, bez nich by to nešlo. A zapomněli jste také uvést, že i někteří sportovci trpí hypertenzí. Článek je zkrátka naprostá hloupost a jenom hlupák tomu uvěří.

    1. Radek Štěpán Autor příspěvku Odpovědět

      Hezký den,
      jasně, v pozdějším věku to potká spousty lidí a nepomůže nic. Já měl vysoký tlak okolo 25, začal jsem fungovat trochu jinak, zhubl 13 kg a najednou bylo vše v pořádku.
      Je to individuální.
      Mějte se hezky a děkuji za komentář!

    2. Karel Odpovědět

      Není pravda co tvrdíte. Já můžu potvrdit všechno, co je v článku napsané a ještě bych to
      bohatě rozšířil o spoustu dalších informací. Mám problém s tlakem už 20 roků a řeším to
      bez léků. Současně mám tlak ca. 130/75, když pár dní nesportuji, tak postupně tlak stoupá
      na 160/90 a vyš. Chce to měřit každý den tlak a metodou pokus-omyl sledovat, co účinně
      působí na váš tlak.

  2. František Odpovědět

    Toto jsou holé nesmysly celý život jsme se stravovaly zdravě pohybu více jak sportovci a stejně nás to potkalo a bez prášků to nejde hlavně,že žijeme „ještě“

  3. Jaroslav Bruckner Odpovědět

    Léčím se na vysoký krevní tlak a jsem pod pravidelnou kontrolou.Já mám problémten,že spodní tlak mám trvale nižší a horní vyšší.Někdy se stane že mám oba nižší a takhle mi to kolísá.Momentálně to mám tak nějak srovnané.Ale co chci říct.Každý den pravidelně vypiju dva šálky kávy,někdy si dám i to víno a nedělá mi to problém ,nevím možná obelhávám sám sebe.Pravda je že se mi tlak tak nějak drží v nějaké rovině.Pití čaje jak je doporučeno v článku se mi nepozdává,kdysi jsem četl že čaj je v mnoha případech horší jako káva.Některé rady a to nejenom ohledně vysokého tlaku jsou opravdu napováženou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *