Vylepšete sex nebo zabraňte inkontinenci díky kolagenu

Sex

V souvislosti s pánevním dnem hovoříme spíše o ženách. Právě ony totiž mnohem častěji trpí inkontinencí. Za tento stav zčásti může těhotenství a porod, které jsou velice namáhanou oblastí. Avšak pokud mluvíme o pánevním dně, jedná se o oblast, která je společná pro muže i ženy. Tvoří ji skupina svalů, nervů a orgánů. Jejich hlavním úkolem je podpořit močový měchýř, důležité jsou ale také pro vaše sexuální touhy, a dokonce i držení těla. A to jsou věci, které se týkají i mužů.

Péče o pánevní dno

Jedním z nejlepších způsobů, jak můžete prospět síle svého pánevního svalstva, je pravidelně praktikovat Kegelovy cviky. Avšak kvalitu této oblasti mohou posílit také určité potraviny. To znamená, že i stravou můžete pracovat na této oblasti. Jak asi tušíte, sladkosti ani slanina to nebudou. Do své stravy byste měli zařadit potraviny bohaté na kolagen, konkrétně kolagenové peptidy. Kolagen je přirozenou součástí všech tkání lidského těla, včetně těch, které se nachází v pánevním dnu.

Inkontinence

Foto: Pixabay

Kolagen a pánevní dno

Orgány samotné (střevo, močový měchýř, reprodukční orgány ženy) udrží jen velmi málo. K tomu je zapotřebí svalů a tkání pánevního dna, které jim mají tento souboj s gravitací pomoci vyhrávat. Je však důležité své pánevní dno posilovat, abychom později předešli inkontinenci a zachovali si chuť na sex co nejdéle. Kolagen pomáhá vytvářet strukturu kůže, kostí, pojivových tkání, svalů atd. Hraje tedy klíčovou roli ve zdraví pánevního dna. Avšak hladiny kolagenu se s postupem času snižují – může za to stárnutí, genetika, kouření a celá řada dalších faktorů. Svalstvo pánevní časem také slábne.

  • Z výzkumů dokonce vyplývá, že ženy, které potřebují posílit pánevní dno, mají nižší hladinu kolagenu v těle.
  • Zvýšený úbytek kolagenu je také spojován s únikem moči při smíchu, kýchání apod.

Kolagenové doplňky stravy

Bohužel zatím nelze zcela jasně potvrdit, zda konzumací kolagenových doplňků můžeme ochabování pánevního dna zastavit nebo alespoň zpomalit. Výzkumy v oblasti kolagenu jsou na samém začátku. Teoreticky ale dává smysl, že pokud budeme kolagen pojídat ve formě doplňků stravy, měli bychom podpořit pánevní dno (a další oblasti lidského těla). Jedna studie ukazuje, že muži, kteří užívali kolagen a prováděli cvičební program, nabrali více svalové hmoty, než muži, kteří pouze cvičili.

Zdroj: https://www.mindbodygreen.com/articles/collagen-and-pelvic-floor

Foto: Pixabay