škola covid

Obří vlna covidu-19 ve školách: Hodnoty jsou na maximech

O faktu, že se onemocnění covid-19 šíří ve školách minimálně, lze s úspěšností pochybovat. Mnohem důležitější než pochybnosti jsou čísla. Ta jsou aktuálně na svých maximálních hodnotách. Přesně takto hovoří grafy, jež pro Pedagogickou komoru zpracoval datový analytik M. Bauer na základě dat ÚZIS a ČSÚ. My se na ně podíváme mnohem podrobněji právě v tomto článku.

Incidence přesahuje 1000 nakažených na 100 000 dětí

V minulých vlnách se čísla vždycky dostala pod tuto hranici. Existují případy, kdy se zvýšila více než pětinásobně. Nyní činí průměrně přes 3 %. Od října se ale logicky zvýšily počty testovaných dětí. Radek Sárközi, prezident spolku Pedagogická komora, upozorňuje: „Nejprve dosáhla maximálních hodnot za celou dobu epidemie nákaza u žáků středních škol, o týden později to byli žáci druhých stupňů ZŠ a v následujícím týdnu žáci prvního stupně základních škol. Minulý týden byl rekordní už i u dětí v mateřských školách.“

Počty nakažených

Grafika: Pedagogická komora

Na maximu jsou i počty hospitalizovaných dětí

Další neoddiskutovatelný fakt. Nyní jsou počty dětí v nemocnicích na dvojnásobku ve srovnání s minulými vlnami pandemie.

„Extremně vysoké rozšíření kovidu na školách je hlavní příčinou aktuální vlny epidemie v celé republice,“ podotýká Radek Sárközi, „přes školy se přenáší nákaza do mnoha rodin.“

Dodat je přitom třeba i fakt, že onemocnění dětí z velké většiny nevyžaduje hospitalizaci. Způsobuje ale komplikace pro jejich rodiče. Navíc mohou ohrozit i své rodinné příslušníky. jednoduše je nakazí.

Počty hospitalizovaných dětí

Grafika: Pedagogická komora

Hygiena nedokáže děti vytrasovat

Jednoznačně. Přitom je to právě tato instituce, jež rozhoduje o uzavření škol a přechodu na distanční výuku. Některým hygienám trvá klidně i týden, než dojde k vytrasování celé třídy. Pak je jasné, že se nemoc dál bez problémů šíří. Dle Radka Sárköziho by pomohlo, kdyby měli pravomoc ředitelé a mohli poslat děti na distanční výuku.

Nákaza v Čr

Grafika: Pedagogická komora

Chybí veřejné statistiky hygien

Radek Sárközi dále říká: „Pedagogická komora usiluje již více než rok o to, aby krajské hygienické stanice zveřejňovaly podrobné statistiky k výskytu koronaviru ve školách na svých internetových stránkách. Některé hygieny informace o karanténách tříd, dětí a učitelů na můj podnět začaly pravidelně publikovat, ale v poslední době s tím bohužel přestaly. Ani pražská hygiena již tato data nezveřejňuje. Vlastně už zbyla jen KHS Středočeského kraje, ostatní hygieny podrobnější údaje neposkytují. Požádal jsem o některé informace přímo ÚZIS, ale doposud jsem neobdržel žádnou odpověď. Ministerstvo zdravotnictví odmítlo Pedagogické komoře statistiky poskytnout, přestože jsme o ně žádali na základě zákona o svobodném přístupu k informacím.“

Počty nakažených dětí

Grafika: Pedagogická komora

Statistiky stejně jako další data veřejnost nezná, což je smutné. Vždyť hygieny stejně jako ministerstvo by měly být na straně lidí.

Zdroj info: Pedagogická komora

Náhledové foto: Pixabay

Zajímá mě vše okolo zdraví. O své zkušenosti z této oblasti se rád podělím.

1 komentář

  1. Jana Odpovědět

    Proč ministři a vláda nečtou tyto příspěvky pana Radka Sarköziho, nestudují grafy pedagogické komory. Děti, studenti a učitelé jsou obětmi covidu a pak jejich rodiny. Proč rodiče nemají na výběr, zda své dítě poslat do školy, kde jsou pozitivní. Pro mě jako rodiče je důležitější zdraví mých dětí a poté naší rodiny , než kdyby bylo 14 dní nebo i měsíc na distanční výuce nebo na střídačku. Učitelé už nemůžou a nejsou, nemá kdo suplovat a také mají sami rodiny a strach, že se nakazí. Když byla ve třídě žloutenka, úplavice, tak taky byla karanténa. I tzv.chřipkové prázdniny. Je potřeba to razantně omezit a pozastavit to šíření viru. I naočkovaní bývají pozitivní. Ve školách se to stále točí dokola a pak je to v rodinách. Proč se nenechají 1.stupně na střídačku + poslední ročníky a uzavřou(přejdou na dist.vyúku) se 2.stupně a stř.školy aspoň do vánoc. Když jsou v karanténě nebo doma nemocní, tak se neučí, hybridní výuku má jen málo škol. Hygieny nestíhají, proč ona nařizuje distanční výuku, to nechápu. Učitelé čekají i týden než se jim hygiena ozve, mají ve třídě 5-8 žáků a zbytek doma leží. To je špatně, ne distanční výuka. A je to stále dokola kolotoč. A my rodiče trne, zda nedonese domů COVID a bude po vánocích. Proč vláda toto neslyší. Ne hospody ani ochchodní centra, ale děti a učitelé a jiný školní personál jsou těmi nejvíce roznášejícími!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *