allgo-an-app-for-plus-size-people-q1ZjjHoNyTU-unsplash

Cévní věk aneb jak si udržet zdravé cévy co nejdéle

Cévy v lidském organismu sehrávají podstatnou roli. Zásobují buňky kyslíkem a živinami a odvádějí odpadní látky, jež vznikají při metabolismu. Je tedy pochopitelné, že zájmem každého je udržet si zdravé cévy co nejdéle. Jak to ale udělat?

Co je cévní věk

Jste-li mladí, máte cévy pružné, které svoji funkci plní, jak nejlépe umějí. Krédem mládí je obvykle žít na „plný plyn“, což ve své podstatě ale u mnohých z nich znamená probdělé noci ve společnosti přátel, alkoholické dýchánky, opulentní jídla a vykouřené krabičky cigaret. Něco jako smrtelnost mladé lidi příliš nezajímá. Proč také, když smrt se týká především starší generace, že.

A tak se lehce může stát, že cévní neboli vaskulární věk předežene věk podle data narození, protože je odpovědí na současný zdravotní stav. A na ten má velký vliv životní styl. Tedy to, jak moc se hýbete, nebo jak se stravujete i to, kolik cigaret denně vykouříte. Jistě, na něco se umřít musí, což je často vzpomínaná věta toho, kdo si myslí, že se ho to netýká. Komu by se ale chtělo z tohoto světa odcházet příliš brzy?

Nadváha. Foto: Unsplash

Infarkt mohou mít i čtyřicátníci

Mezi nejčastější kardiovaskulární onemocnění v České republice patří vysoký krevní tlak, ischemická choroba srdeční a cévní onemocnění mozku. Přitom ale platí, že infarkt může mít i čtyřicetiletý člověk s hypertenzní a nadváhou. Při nezdravém způsobu života totiž cévy začínají tuhnout a nejsou schopny již pracovat tak dobře, jako kdysi. To s sebou nese vznik onemocnění kardiovaskulární soustavy a také většího rizika úmrtí.

Jak si udržet zdravé cévy?

Co vám pomůže obličej vyžehlený od vrásek, nový nos a ňadra nebo liposukcí odsátý tuk z břicha, když vaše cévy budou ve špatném stavu? Přitom to nechce moc. Odborníci obvykle doporučují snížit nadváhu a začít se zdravěji stravovat, denně ujít alespoň 3 kilometry nebo se minimálně 30 minut věnovat fyzické aktivitě střední intenzity. Systolický tlak by měl být menší než 140 mm Hg a celkový cholesterol být pod 5 mmol/l. Samozřejmostí je nekouřit a omezit konzumaci alkoholu.

Zdroj dat: Statistika úmrtí Čechů: Tyto nemoci nás zabíjejí nejčastěji. PŘEHLED | Kurzy.cz

Náhledové foto: Unsplash

Zdraví je velmi důležité. Co mu prospívá a co ne? Některé zajímavé tipy se vám pokusím nabídnout.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *